litenlangtan

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Extra Extra!

Av litenlangtan - 17 oktober 2011 16:50

Nu är den lilla "förlossningshistorien" ute och bilden vi fått på plats - i lillos egna blogg...


Med tanke på att det är så otroligt många som ramlat in här de senaste månaderna och jag fortfarande vill vara "hemlig" så kommer inga bilder att publiceras här.


Ni som känner mig eller känner till mig via forum och andra bloggar vet kanske hur ni kan få tag på mig för att få lösenordet till de skyddade inläggen?


Jag vill vädja till er igen! Ni som har bloggar som länkar till den här bloggen OCH lillos egen blogg - var snälla och lämna små spår efter er: Dvs länka helst inte till er egen blogg om ni kommenterar på lillos. I de fall ni glömmer kommer jag faktiskt plocka bort er bloggadress i komentaren och publicera den utan adress...


Jag vill hålla spåren så otydliga som möjligt...


Jag hoppas ni förstår - ni befinner er i mitt vattenhål, min ventil, min terapisoffa, min magiska skog - jag vill att det här stället ska fortsätta känna som trygg mark! :-D


Nu ska jag sy haklappar! Ha en fin kväll alla!

 
 
Ingen bild

Mia

17 oktober 2011 19:01

Hej, jag följer gärna de låsta blogginläggen, om den inte är stängd för oss colombiamammor förstådd.

Kram Mia
(Olivia från cali)

litenlangtan

17 oktober 2011 20:28

Jag mailar dig ett lösenord Mia!

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

17 oktober 2011 22:02

Jag känner dig ju inte från andra sammanhang så jag hoppas på att få se delar av er resa också här. Och hoppas att anonymiteten ska hållas utan att du behöver rensa för mkt.
Snart är ni tillsammans! Fantastiskt!

http://cecilia.ekhemmanet.se

litenlangtan

17 oktober 2011 22:49

Cecilia - det går bra att lämna sin mailadress här... jag kan göra ett undantag för dig som är "kändis"! :-D

 
Ingen bild

Zandra

17 oktober 2011 22:06

Hej igen.
Min mailadress är: zandra.rauchwerger@gmail.com Vad spännande att få följa er. Har läst kapp här lite idag på din blogg och känner igen många av tankarna.
Vet du.. det pratas så mycket om sorgen efter ett biobarn. Men faktum är att när man varit inne i adoptionstankar och gjort halva den resan.. så finns det också ett uns av adoptionsbarnssorg som inte så många pratar om. Missförstå mig rätt, jag älskar mina barn och tackar gudarna dagligen för att de kom till mig. Men när jag träffar barn och deras adoptivföräldrar eller hör om era historier ( som ni) så tänker man givetvis på det lilla Bolivianska barn som skulle ha blivit vårt om livet hade fallit sig så istället och hur vårt liv tillsammans med honom eller hennes skulle ha blivit. Ja ja.. lite kvällstankar så där. :)

Nu ser jag fram mot att se den lille och höra om vilket namn han har! Kram

litenlangtan

17 oktober 2011 22:51

Jag förstår precis hur du menar :-D Jag mailar dig!

 
Ingen bild

Jenny tvillingmamma

17 oktober 2011 22:11

Hej, jag vill jätte gärna följa er på resan i den låsta om jag får.
Kram

litenlangtan

17 oktober 2011 22:50

Vill du vara snäll och lämna din mailadress - jag tror inte jag har den???

 
Ingen bild

Tina

18 oktober 2011 07:25

Hej!
Jag känner inte dig i verkligheten eller från andra sammanhang utan har följt din blogg under lång tid. Skulle vara fantastiskt att få fortsätta att följa er den sista biten mot ert barn. Nu när nya resan börjar!
Jag vet inte alls hur restriktiv du vill vara med Lillos blogg men om det känns ok kan du maila mig på tinaarvidsson@gmail.com så berättar jag mer om mig själv om du vill! Annars har jag full förståelse för om du inte vill lämna ut dig. Kram

litenlangtan

18 oktober 2011 14:17

hej, vad kul med en trogen läsare! Jag mailar dig en inbjudan :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards