litenlangtan

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

sent på kvällen...

Av litenlangtan - 23 oktober 2011 22:11

Det är många saker som flyger omkring i skallen såklart så här inför resan...
En naturlig tanke är ju HUR SKA DET HÄR GÅ TILL? Vem är så dum så de anförtror oss ett litet barn?
Men jag inbillar mig att det är en helt naturlig tanke som går genom huvudet på ALLA som får barn.

Idag fick jag den bekräftatad av min svägerska - hon sa att hon tänkt tanken när de gick från BB med sin dotter.

-Ingen stoppade oss när vi lämnade sjukhuset...

Men jag har kommit på mig själv med att minnas att jag ju varje gång jag öppnat en bok om barn hoppat över de kapitel som handlar om de allra första 6-8 månaderna... "det där kommer ju aldrig att hända oss och det handlar ju bara om amning osv" har jag tänkt...
Men nu har vi fått en liten plutt och ska ta hand om honom - när han inte ens kan med ljud tala om riktigt vad han vill...

Det får vi ju givetvis lära oss - och det känns helt makalöst att vi inom en väldigt snar framtid ska få lukta och klämma och klappa på vår son... Vår son...

Det känns galet att det äntligen är på väg att bli en verklighet. Det som jag tänkt på och drömt om och fantiserat kring så länge så länge...
Snart är det vår vardag och vår framtid...




 

 
 
Jenny / Ekopyssel

Jenny / Ekopyssel

24 oktober 2011 07:41

Blir så glad när jag läser inläggen nu för tiden, tänk att ni snart åker! :-)

http://ekopyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

Mikaela

24 oktober 2011 10:23

Hej, läser med spänning din blogg, hoppas att det går bra för er, tanken slår mej åxå, när vår tur kommer hur skall det gå???!!får en lätt panikkänsla...

 
Hedda

Hedda

24 oktober 2011 14:02

Hurra, ja det är ju helt fantastiskt att ni snart har honom hos er!! Kram!! Är avundsjuk, men unnar er detta av hela mitt hjärta! :)

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

24 oktober 2011 15:57

Ibland är det skönt att vara pionjär men också skönt när man ser tillbaka till sina känslor och tankar. Alla de skeden du går igenom var ju helt nyss mina...
Snart snart är vi där i soffan på barnhemmet - som jag sett på bild... Snart är det vi som ligger på varsin sida om vår lilla sovande skrutt och förundras över att VI ska ta han om honom...
och snart snart är det ni som gör samma resa, till ett annat land, till en annan säng... :-D

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

25 oktober 2011 23:44

Åh, jag blir alldeles tårögd av att läsa din kommentar till Hedda!
Det är så stort!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards