litenlangtan

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Det rör sig i skallen...

Av litenlangtan - 29 oktober 2011 20:37

*fantiserar om hur min son ser ut* * hur han luktar* *hur hans leende ser ut* *vad har han egentligen för färg på ögonen?* *hur ska vi klara av att veta vad han behöver?* *är vi verkligen redo för att ta hand om en bebis?* *tänk när vi är hemma sen och han väcker oss på morgonen med sitt joller* *tänk vad länge vi ska vara borta hemifrån* *tänk vad skönt det ska bli att vara borta från jobbet* *tänk om ingen av kompisarna dyker upp i veckan när vi bestämt oss för att ta avsked på lokal* *undra vad vi glömt att packa med?* *tänk om vi missar planet?* *vad kommer jag sakna mest hemifrån* *behöver jag verkligen oroa mig eller kommer inte allt bara lösa sig till det bästa som det brukar göra tillslut?*


 

 
 
Ingen bild

Magda

29 oktober 2011 21:31

Känner sååå väl igen mig i dina tankar, och alla drömmar du/ni har om hur fantastisk er son är kommer att uppfyllas 1000 gånger om!!!
Jag gläds så otroligt med er och hoppas att fler kunde få uppleva detta underbara sätt att bli föräldrar på. Njut nu av er fatastiska resa och DU, ni kommer att klara detta galant!!!
Själva längtar vi också så mycket efter att få uppleva detta ännu en gång eftersom vi väntar bb igen, vår son ska få ett litet syskon och vi ska få ännu ett otroligt efterlängtat barn!

Stort LYCKA TILL!!!!

 
Ingen bild

Hedda

29 oktober 2011 21:59

Förstår att det måste vara 1000 tankar som snurrar!

 
TeachMom

TeachMom

29 oktober 2011 22:21

Ni *kommer* att veta vad han behöver och ni *är* verkligen redo! :)

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
Jenny / Ekopyssel

Jenny / Ekopyssel

30 oktober 2011 10:38

Tycker den sista meningen låter bra, kör på den!

http://ekopyssel.blogspot.com

 
•lotta på solrum•

•lotta på solrum•

31 oktober 2011 20:46

vill bara säga hej och vad fantastiskt att ni snart är föräldrar!
fast det är ni ju redan. på lite avstånd än så länge.
säg gärna hej nästa gång du ser mig om du vill.
och igen! lycka till med allt.
jag tittar in allt som oftast.

lotta

http://solrum.blogspot.com

litenlangtan

31 oktober 2011 22:36

Åh vad kul att du är här! Och tack för lyckönskningar... Ja, jag lovar att ge mig till känna nästa gång vi ses! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards