litenlangtan

Alla inlägg den 1 november 2011

Av litenlangtan - 1 november 2011 13:31

Trots att det inte känns stressigt finns det några småsaker som gör mig lite nervös...


Dels att inte fk ska acceptera de dokument vi skickat in - dels att det paket jag väntar på inte ska komma fram. Dels att det ska bli strul på jobbet och att det inte kommer finnas någon styrning. Dels att vi har glömt något viktigt... Kanske tycker han inte om oss...


Kanske ballar brorsan ur och har nån megafest här och huset går i bitar...

Kanske blir vi kvar i evigheter i landet, kanske tar pengarna slut?
Kommer de nya försäkringspappren fram innan vi reser?


Ja det finns mängder med oroande tankar såklart. Det är fortfarande helt ofattbart att vi ska få ett barn tillslut. Efter alla dessa år av väntan så är det äntligen vår tur...
Det är en självklarhet men ändå ofattbart - kan någon förstå det?


Jag ser hans bild många många gånger varje dag men det har inte helt gått in att det är min pojke. Jag har köpt och tvättat och vikt hans kläder men det är ändå bara plagg. Det blir inte verkligt förrän han finns i dem. Jag har målat sista penseldragen på hans lilla säng och täcke och kudde ligger i skåpet med fina påslakan på. Men eftersom min lillebror ska bo här så har vi inte bäddat och gjort klart. Jag vet att det kommer ta ca 20 minuter att fixa det när vi återvänt - han kommer ju inte kunna glädjas åt "sitt rum" på samma sätt som ett större barn heller så det kommer bli bra ändå.


Det är några detaljer på jobbet som inte gått i lås idag. Imorgon blir det sista putsen och lite städning och avslut. Att lämna nycklar och kontor och "gå hem"... Det är otroligt skönt att den dagen kom tillslut. Som jag längtat efter den.


Torsdag blir en konstig dag - då ska jag bara fix och greja och packa och kanske få lite trevligt besök :-D
Undra om jag kommer kunna sova alls på torsdag natt? Gott med några dagar i landet att acklimatisera oss - samtidigt som jag så gärna vill få träffa sonen så fort som det bara går! Men vi får hålla ut. Jag sätter ett kryss på kalendern på kylen varje kväll och det är idag 6 dagar kvar tills vi får möta hans blick den allra första gången!


 

bilden är lånad på Internet



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards