litenlangtan

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Nervig...

Av litenlangtan - 3 november 2011 16:31

Så kom då dagen som är 'dan före dan' - vi var vakna båda två kl 7 imorse vilket INTE hör till vanligheterna... Maken var ute på en löpmorgonrunda och jag satte på en tvätt och gick till jobbet för att avsluta några saker där. Orkade inte vara kvar igår och städa ur kontoret så det fick bli en kortis idag...
Sen gick jag hem och åt frukost och läste nyaste numret av 'Att adoptera' som handlade om språk...


Sen har jag fortsatt att tvätta - hur kan vi dra ner så mycket tvätt på bara några dagar. Jag tvättade ju för sjuttsingen 5 maskiner i fredags...
Har bäddat rent, sorterat dokument som ska med till landet, burit ner några saker i källaren och tvättat ännu mer...
Sen bakade jag muffins och sen kom besöket; 


S & S och lilla J tittade förbi på en fika och pratstund... Vi växlade pengar eftersom de hade en hel del kvar sen de kom hem för snart 2 veckor sen. Det är gott att ha lite stålar med sig då det inte går att växla till landets valuta i Sverige. Så det här var ju klockrent! Jag har också fått goda råd, tips och lugnande berättelser - det kommer gå fint det här. Tack vare de bloggar vi har läst så har vi ganska god koll på vad som ska ske och hur det ska vara - sen sätter vi vår egen prägel på resan som de individer vi är. Men uppläget är ju ändå detsamma - landa - få barnet - hänga runt lite - träff med "socialtjänst" och mottagande av dokument som gör det möjligt att resa inom landet - välja "semesterresemål" - dra på semester - komma tillbaka och vänta vänta vänta på att ärendet blir klart - sen ändra barnet namn i civilregistret, skaffa landets pass och till sist skaffa svenskt pass - redo för hemfärd...


Det låter busenkelt och känns som det borde gå fort. Men där kan man ju bedra sig. Landets innevånare ger hellre ett svar av något påhittat slag än att man säger "vet inte" så det kan bli missförstånd och tråkiga omständigheter. Drar det ut på tiden får vi byta boende. Vi har ännu inte bestämt om vi ska försöka ta ut föräldrapengar när vi är där eller inte...
det kan ju vara skönt att det rullar på trots att vi inte tar ut några jättesummor - vi får försöka leva med våra tillgångar så långt det är möjligt utan att snåla...


Det visar sig helt enkelt...


Nästa inlägg kommer från en annan värdsdel, ett främmande land, ligga lite annorlunda i tiden... Det är skönt med några dagar att landa på innan vi får sonen - ikväll gör vi som vi brukar - äter taccos, ser på Tv och myser lite i soffan.


Imorgon är det uppstigning tidigt tidigt och det sista pickopacket - sen mot nya horisonter och väldigt spännande äventyr!


 


 
 
K

K

3 november 2011 16:58

Vad spännande! Lycka till nu! :)

http://alltinggar.blogspot.com

litenlangtan

3 november 2011 17:20

Tack! Och för dig med!

 
TeachMom

TeachMom

3 november 2011 17:13

Jag sitter här och blir helt gråtmild. Vilken resa! Ha en skön flygtur och försök att vara lugna. Roligt att följa en resa som har lite annan gång än vår. Massor av kramar!

http://varforintejagocksa.blogspot.com

litenlangtan

3 november 2011 17:18

hihi... jag jag vill minnas att jag blev det över er resa också! :-D

 
Ingen bild

Mikaela

3 november 2011 18:42

Väntan är över, ser med spänning fram emot fortsättningen! Lycka till!

 
Ingen bild

Mary

3 november 2011 18:45

Ha det fantastiskt! Det kommer ju bli ert livs resa, stort lycka till och det ska bli kul att följa er från en annan kontinent.

 
Ingen bild

Sara

3 november 2011 20:25

Ni finns i mina tankar!!!
Lycka till!!!!

Kram
sara

litenlangtan

3 november 2011 21:10

tack! det värmer!

 
Ingen bild

jessica

3 november 2011 20:31

Plötsligt händer det !!!

litenlangtan

3 november 2011 21:11

precis!

 
Ingen bild

Nanashi

3 november 2011 20:41

Lycka till! Hoppas att ni får en härlig resa och att allt går bra!

litenlangtan

3 november 2011 21:10

det hoppas jag med - och att vi kanske ses där??

 
Ingen bild

Tuva

3 november 2011 21:01

Trevlig resa, så mycket underbart som väntar er!

litenlangtan

3 november 2011 21:10

tackar!

 
Jenny / Ekopyssel

Jenny / Ekopyssel

3 november 2011 21:06

Lycka till!

http://ekopyssel.blogspot.com

litenlangtan

3 november 2011 21:09

tack tack! Snart bär det av...

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

3 november 2011 21:42

Åh, jag vet inte ens vad jag ska skriva!
Ett stort stort lycka till och ha en underbar resa!
Kan inte låta bli att småle lite åt er beskrivning av den enkla processen - mitt i det där ska ni bli föräldrar på riktigt - bli mamma och pappa, träffa det barn som kommer att förändra ert liv för alltid!
Ni kommer att komma ihåg de här dagarna hela livet, prata om dem åtskilliga gånger, tänka tillbaka, drömma er tillbaka,kanske förfasas över sådant som var jobbigt men mest komma ihåg allt det stora som ni kommer att vara med om - att bli en familj!
Många kramar

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

3 november 2011 22:45

Jag förstår mer och mer att det är inte bara en tuff start för de små barnen - det är en tuff start för föräldrarna också - prövningarna tar ju inte slut för att vi får honom. MEN andra har genomlevt det innan oss och vi ska också gå igenom det och komma ut på andra sidan med FAMILJEN som mål!
Det ska bli en häftig upplevelse! kram tillbaka

 
Hedda

Hedda

3 november 2011 21:52

Kommer direkt från hämta barn-kurs ikväll. Och nu ska ni äntligen hämta er son! Helt underbart och pirrigt! Önskar er all lycka på resan och att allt ska flyta på smidigt, så ni snart är hemma igen. Kram!!

http://heddasdagbok.wordpress.com

litenlangtan

3 november 2011 22:42

Åh vad roligt - hoppas det var givande...
Tack! Ja det är konstigt att önska sig hem igen innan man ens gett sig av - det är inte ofta man tänker så om resor...

 
Annika

Annika

3 november 2011 21:56

Lycka till på ert livs bästa resa.

http://

litenlangtan

3 november 2011 22:46

tack!

 
Ingen bild

marie

3 november 2011 22:46

Åh, jisses vad spännande! Hoppas ni får sova inatt och får en bra resa imorrn. Lycka till med allt! vi tänker på er, kram

litenlangtan

3 november 2011 22:51

tack tack - så värst mycket sova blir det nog inte men det blir kanske tillfälle i landet... :-D

 
Maja Gräddnos

Maja Gräddnos

3 november 2011 22:48

Jag har varit dålig på att kommentera, har överhettning i hjärnan. Men du ska veta att jag läser och att jag tänker på er. Och när ni kommer hem, då kommer det ett litet paket i brevlådan också!

http://majagraddnos.wordpress.com

litenlangtan

3 november 2011 22:55

Jag har inte kommenterat hos dig heller på länge känns det som - jag följer med iaf i dina turer och tror att det är nyttiga och självklara tankar hos dig - du har haft din trygga vardag i nästan 20 år - även om den vart obekväm på slutet. Nu är på egna ben och det tar tid att hitta nya bekvämligheter!
Tack för att vi finns i dina tankar också!
Jag har en grej till dig men men den får vänta!!! kram på dig fina Maja!

 
Nelle

Nelle

3 november 2011 22:49

Lycka till med allt! Kram!

http://neverletmego-nelle.blogspot.com

litenlangtan

3 november 2011 22:52

TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards