litenlangtan

Alla inlägg den 8 november 2011

Av litenlangtan - 8 november 2011 22:18

Nu har vi varit föräldrar i några timmar och det har hittentills gått bra tycker jag...


Vårt första möte var fint - och det var likt de andra jag läst om, precis samma gång, samma soffa, samma människor...


Det är en livlig och rund krabat vi har fått! Han var klädd i allt förstora kläder när vi fick honom men nu är han påklädd med våra kläder och då passar strl 74 precis...


Han har ätit två gånger och är glad i mat! Men han har inte sovit såvidarevärst... men det kanske kommer...


Våra grannar, familjen G har fått liten som inte vill äta... Det känns som de hela tiden vänder sig till oss för råd men vi är ju lika nya föräldrar som de... Det är givetvis ledsamt och svårt för dem om deras lille inte vill äta - men vi kan ju inte vara deras stöd så mycket för vi har fullt upp med vår lille familjemedlem!


Nu är han nybytt igen och nästa flaska står och väntar på att få perfekt temperatur...


A & J har äntligen fått kopior som be behöver för att gå vidare i sin process och vi hoppas att de ska kunna komma hem med sitt plan på fredag. Annars får vi rå om dem några dagar till...
Men jag förstår ju om de bara vill hem till sitt nu - visa upp henne för familjen och leva vardagsliv...


Snart är det middag för de stora - hoppas att lillo vill sova lite snart för han har inte fått mycket vila idag... Han är mer för ett aktivit liv verkar det som...


Det har tagit mig hela dagen att författa det här inlägget! :-D


Det kommer mera snart... vi har ju bara känt honom några timmar än så länge...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards