litenlangtan

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Lång paus...

Av litenlangtan - 22 november 2011 22:23

Förlåt mina vänner för att jag försvunnit. Vi har haft både uppåtdagar (idag tex!) och neråtdagar... Sonen tog några dagar på sig att komma i fas med värmen och mat och sov funkade inte alls. Han var totalt otröstlig och vi som nya föräldrar visste varken ut eller in...


Men nu är det bättre. Vi har en liten kille som älskar att ligga på mage och tränar nacke och rygg för att snart kunna lära sig krypa. Vi kan knappt ha honom på rygg för han vill bara vända sig hela tiden. Han sover bra och äter fortsatt bra.


Idag har vi faktiskt vart tillsammans i hela två veckor! Det känns som han alltid har varit vår och att han funnits här hos oss för jämnan...


Han är söt som socker, har ett fantastiskt leende och charmar alla med sitt smil och sina fina ögon.
Alla undrar hur gammal han är och det är nog nästan ingen som tror att han faktiskt är från samma land som de...


Nu ska vi ta en liten sväng med vagnen för att se om han vill sova lite innan det är dags att göra kvällsrutin - gymma lite, byta till pyjamas, sjunga och mysa lite...


En speciell hälsning till Kix!

 
 
TeachMom

TeachMom

22 november 2011 23:19

Det låter ju riktigt bra det här! Upp och ner går det alltid, skönt att ni verkar ha hamnat i fas nu. :)

http://varforintejagocksa.blogspot.com

 
Kix

Kix

22 november 2011 23:30

:) Haha... vad jag väntat!

http://kix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mikaela

23 november 2011 08:30

Hej på er, en tuff omställning är det säkert för alla men det låter ju som att ni har det bra och att ni har funnit varandra och det är ju huvudsaken! Hur gammal är han?

litenlangtan

23 november 2011 15:01

Han är nu 5½ månad... :-D

 
Ingen bild

S

25 november 2011 11:26

Har aldrig läst här förut men hittade hit av en slump och sååå stort grattis!! =) Vilken underbar liten kille!! Så perfekt för er. Började gråta lite när jag läste tillbaks om eran kamp och nu är han här =)
Och du vet, även om man bärt på dom i sin egna mage i 9 månader så står man där som ett fån den dagen man får ta hem dom. Man har ingen aning då heller och jag tycker ni verkar göra ett toppenjobb! =) Kram

litenlangtan

25 november 2011 19:31

Tack tack... vi lär oss nya saker varje dag :-D

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

25 november 2011 23:34

Det är så roligt att följa er!
Många kramar

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

26 november 2011 12:43

Trots att det kommer färre inlägg? :-D

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

26 november 2011 21:20

Nej, nu får du skärpa dig!

;-)
Skojar bara - såklart har du andra prioriteringar nu - men det ÄR superkul att få följa er in i mål - eller in i starten!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

26 november 2011 23:10

Jag kommer fortsätta blogga här men som sagt var - det finns annat just nu som upptar min tid... :-D
Ja, det här är både mål och start på en gång...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards