litenlangtan

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av litenlangtan - 4 januari 2012 20:02

När man adopterar måste barnen gå igenom en särskild undersökning vid hemkomsten - förr kallades den "tropikundersökning" - nu vet jag inte... Alla vet iaf vad man menar...

Vi började med att lämna blodprov i förra veckan. Igår försökte vi ta avföringsprover och ett urinprov...
Men det var ju lättare sagt än gjort. Vi började efter frukost som bestod av en flaska ersättning och sen fortsatte det med vatten till frukosten (äggröra) och så hade jag läst att man kunde tejpa en påse på den lilla snoppen och sen kolla blöjan regelbundet tills man "fått det man ville ha"...
Igår ville den lille knappt kissa allt. Men inget var som det skulle igår...

Idag ringde jag för att kolla om man kunde lämna proverna som imorgon eller "hur gamla" de fick vara...
De ville helst jag skulle komma omgående - men det var omöjligt. Så jag skulle komma 'om en stund' och när sonen vaknade igen tog jag honom med mig och stack iväg till vårdcentralen. Jag trodde det skulle gå snabbt...

Men, när jag kom visste ingen vad jag snackade om och den som jag pratat med hande precis tagit in en patient... Lillo blev plötsligt väldigt kinkig och jag kollade klockan - shit - matdax! Och jag hade noll och ingenting med mig - inte skötväska, ingen mat, inget alls... Det här skulle ju gå fort!


Så jag fick lirka ner honom i overallen igen och störta hem i den lånade bilen...
Väl hemma var han så otålig, hungrig och asförbannad så det knappt gick att få i honom nån mat...

När han väl tog flaskan så somnade han istället...

Så jag fick återvända till vårdcentralen utan barn och lämnat det provet som gick att lämna och sen fick jag nya testmöjligheter och så gör vi ett nytt försök imorgon...

Man lär så länge man lever... och jag lärde mig att ha bättre koll på klockan och ta med saker för att kunna ge mat eller byta blöja ÄVEN om jag bara ska vara borta en kvart...


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards