litenlangtan

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av litenlangtan - 18 januari 2012 20:37

Den här veckan har vi börjat med "tecken som stöd" - det handlar om "mat" och "vatten" och "mer"...
Han sju månader och har börjat äta fast föda till lunch och middag.  Vid varje måltid frågar vi om han vill ha "mer" "mat" och visar ett tecken för 'mer' och 'mat'. Och sen frågar vi om han vill ha "vatten" och visar ett tecken som vi vill använda för 'vatten'.

Han tittar uppmärksamt och lyssnar när jag frågar - jag tror han kommer förstå det ganska snart - att vi kan lyssna på honom genom ögonen.
Han vet ju redan var "lampan" är när man frågar - jag tror att han kommer snappa upp de här enkla tecknen ganska omgående...

Vad vi däremot behöver få stopp på är hans tjut och att han rivs... Han är inte medveten om att han gör en illa när han krafsar efter mitt halsband eller när han river över mina bara armar...
Och tjuten är nog över snart när han börjar forma ord lite mer ändå. Han ger upp de här illtjuten när han blir lite uttråkad eller bara för att han prövar rösten...

I övrigt är det härligt att ha dagarna med honom, långa frukostar, testa lite nya rätter och laga intressant barnmat, hitta nya stigar att dra barnvagnen på och hitta på lekar och bus som roar och utvecklar...





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards