litenlangtan

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av litenlangtan - 14 februari 2012 20:44

Sonen är sjuk... Han har smittats med en allvarlig förkylning och har i helgen haft hög feber och hans hosta är värre än vanligt. Snoret rinner och nu är han så hes och har antagligen ont i halsen av allt hostande...

Fördelen med en sjuk bebis är att han är ganska gosig och vill sitta i knäet mycket mer än vanligt. Han är lite mer stillsam och tröttare. Han sover inte så bra för hostan gör att han vaknar...

Detta leder osökt över till nackdelen då...


Han gnäller och det frestar på halsen som redan är öm och då gör det ännu ondare såklart - vilket resulterar i mer gnäll. Han hostar och hostar och hostar... vilket gör att vår sömn är lite hackig också...

Maken som måste upp och jobba gick och la sig på soffan inatt. Första vilan var kort. Efter 20 minuter vaknade han av en hostattack och hade sovit klart...
Sen hade jag honom i selen en bra stund och då somande han igen. Sen lyckades han sova 1.5 timmar och jag fick faktiskt lite vila jag med...

Nu på kvällen var han väldigt trött och började gnugga sig i ögonen redan kl fem men höll sig vaken till 7 - men då somnade han faktiskt sittandes i min famn...

Liten trött- och sjukplutt...


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards