litenlangtan

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av litenlangtan - 29 februari 2012 17:55

Nästan tio veckor sen vi kom hem - väldigt snart dax för en första återrapport och det ska bli roligt att få berätta om sonens framsteg...


Eftersom han är en ganska knubbig bebis så trodde jag nästan att han inte har ork att lyfta upp hela kroppen men han kan stå på alla fyra. Dock är det magläge som intas ganska snart - och idag har han liksom kommit på att han kan dra sig framåt med händerna. Det var något som lockade - mammas kamera på golvet!


Han försöker också resa sig mot saker och sitter helt utan stöd - kuddar att falla mot är nu bortplockade - de behövs inte längre...

En tand är på väg upp i nederkäken och den har vi väntat på länge! Jag tror att den intill är på väg den med men vi tar en tand i taget...


Han är en riktigt mysig kille nu, gladlynt, nyfiken och sprallig. Dagligen facineras jag av att vi får vara med honom i dessa framsteg, upptäcka världen med honom, visa och guida, stödja och skydda.

Tiden går så fort - det känns som att jag inte hinner reflektera över vad allt innebär. Jag hinner inte glädjas över och begrunda det fantastiska i att jag är mamma. Jag behöver sätta mig ner och fundera över vad jag är mittuppi - men det känns som att tiden inte räcker till...




Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards