litenlangtan

Alla inlägg den 2 april 2012

Av litenlangtan - 2 april 2012 23:08

Sovmorgon till 07:20, gröt till lillen och macka till mig. Sen åkte jag in till Slottskogen för barnvagnspromenad och efterföljande kaffedrickning vid Plikta med tjejer från Genuskursen-som-blev-en-bokcirkel där vi hade många bra och spännande samtal. Sen åkte jag hem och fick sonen att somna igen, tvättade, läste lite och åt småkakor...När han vaknade grät han - oklart varför och som det brukar blir han lättirriterad och tjurig timmarna efter. Är det nån dröm kanske som gör honom lite extra gnällig och ledsen? Det händer ju mycket nu och språket, förståelsen och viljan att resa sig, stå och gå är stark... När maken kom hem åkte jag till posten och sen vidare till en fikaträff med två andra mammor. En som jag träffar då och då och en som jag inte sett på länge länge! Och jag fick goda och hoppfulla nyheter! Och det gör mig lätt om hjärtat att höra dessa nyheter, snart blir hon mamma igen! Imorgon blir det IKEA om de har svarta rullgardiner på lager...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards