litenlangtan

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av litenlangtan - 12 juni 2012 16:17

Idag somnade han om jämte mig i sängen och jag låg helt nära och kunde känna hans andhämtning och höra hans snusande sovljud. Maken gick upp tidigt och tog en löparrunda innan jobbet men hade kommit in för att säga att han älskar oss innan han gick till jobbet - det märkte ingen av oss :-)

Igår visade han intresse för min frukost så idag åt vi äggröra båda två. Sen har vi lekt med alla nya saker som han fått på sin första födelsedag. Fina böcker, bilar i glada färger och ett helt gäng med grejer från en arbetskollega till mig. Första vilan var svår att få till - vi fick klä oss och gå ut med vagnen till slut. När han somnat rensade jag ogräs på uppfarten - en rätt skön syssla som avbrott till allt bakande och grejande inför årets kalas. När han vaknat tog jag fram en present från min familj - ett fordon att åka på! Lycka! Nu har vi också hämtat ut hans present från oss - mamma och pappa - en poster från den här sidan.http://www.childreninspiredesign.com/pro...t-display/My%20Roots

Som min pappa sa, han kommer säkert uppskattada den när han blir lite äldre. Vi visste ju att han skulle få mängder med leksaker och sånt dessutom så vi ville inte köpa något sånt. Ikväll är pappa på AW med kollegor så vi är helt själva och jag ska strax väcka honom så han kommer i säng i vettig tid ikväll när jag är själv med honom. Lite mat och lite lek och lite mys med min goa pojke! Maken frågade igår om jag trodde hans biomamma tänkt på honom nu när ett år har gått sen han föddes... - det är jag helt övertygad om att hon gjort, svarade jag. Mina tankar går till henne - tänk om hon bara kunde få veta att han mår bra och är frisk och glad.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards