litenlangtan

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av litenlangtan - 8 oktober 2012 17:10

Det är inte bara sonen som har "snutte"... jag fingrar ofta på min; på toa, på bussen, i  soffan på kvällen framför TVn, i sängen - ofta mitt i natten - ibland när någon pratar med mig, då och då under arbetsdagen och gärna när man har lite småtråkigt...

Jag talar såklart om min iPhone. Den är nästan jämt med.
Jag kollar oftast Facebook, Instagram, bloggar och mailen.

Nu är det så att en person har skickat en förfrågan om att följa mig på Instagram - en f d vän. Vi har inte setts på 5 år säkert. Hon drog från stan utan att lämna så mycket som ett telefonnummer efter sig och då kände jag att det var hennes val att klippa det vänskapsband som funnits där tidigare...

Jag har kontakt med hennes syster. Jag följer hennes ex på just ovan nämnda Instagram.
Och så plötsligt kommer en förfrågan från henne att se mina bilder. Jag blev faktiskt lite ställd. Varför i hela friden skulle jag plötsligt dela min vardag med henne? Vi är ju inte ens vänner på Facebook trots att vi haft ganska långa, djupa och vänskapliga samtal förr om åren...

Den där förfrågan ligger fortfarande kvar i min feed. Jag har liksom inte kunnat ignorera henne rakt av.
Varför inte? Förmodligen för att jag är för snäll - jag vill inte orsaka någon något illa. Möjligen tänker hon inte ens på att jag inte svarat än eller så undrar hon vad jag håller på med...

Att det ska vara så svårt?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards