litenlangtan

Alla inlägg under november 2012

Av litenlangtan - 14 november 2012 15:17

Jag skrev ju om att vi sökt förskoleplats för ett tag sen... Vi hade små möjligheter att få plats på de förskolor som ligger i närheten av oss. Men handläggaren tipsade om en nyöppnad förskola som ligger centralt på vår ort. Pappan hade hört fler föräldrar prata om just den förskolan på "pappis" så troligtvis känner pappan och sonen redan ett par därifrån. För idag postar jag vårt "ja" till en plats där med start i januari...

Det känns galet att vår lilla plutt ska tas om hand av andra - och vi ska tillbaka till "verkligheten". Min vän som väntar sitt andra barn just nu säger att "livet vänder återigen" - helgen blir helig... det är ju den enda tid vi har hela familjen...

Det blir spännande att se hur sonen ska tackla detta. Just nu är det mycket nya ord, han härmar allt man gör. Tex drack jag varm choklad med skeden i muggen i söndags. Strax efter stoppar sonen sin sked i sin mugg och dricker precis som mamma. Jag stryker alltid av skeden mot kanten på tallriken när jag ger honom gröt - när han äter sin frukost gör han likadant :-D

Min lilla pojke som plötsligt ska bli stor och göra saker själv! :-D

Skönt ändå att det finns en plats åt honom. De skickade också med en liten skrift om hur de skolar in på förskolan och de nämnde speciellt att "det kan ta olika lång tid för olika barn" - skönt, då behöver inte jag komma med den infon...

Ännu är det några månader tills det börjar - detta nya liv med hämtning och lämning på dagis. Det ska nog lösa sig, det med...


Av litenlangtan - 8 november 2012 07:49

På dagen då vi fick dig skakades livet om rejält. Ställdes upp-å-ner i ett märkligt ödets nyck. Beslut som ska fattas om vår framtid och vårt liv vi lever nu. Kan hjärtat rymma mer? Kan vi ge mer och få mer?
Kan det gå?
Att bli förälder är så stort så stort. Det kvittar att du inte är född ur min kropp med anlag från mina gener. Du är så mycket min det bara går och jag älskar dig oändligt mycket.

Jag hoppas att det vi ger dig räcker och blir över - att du kommer vara lika stolt över att vara mitt barn som jag är över att vara din mamma.

Den finaste av alla gåvor har jag fått och det största har alltså redan hänt. Allt annat är bonus. Men bonus kan man väl inte tacka nej till?



Av litenlangtan - 6 november 2012 07:15

Egentligen borde jag skriva om massa viktiga saker - som det här inlägget. Eller det här. Eller hur fantastiskt det här första året som mamma varit. Men just nu kommer inte orden till mig. alls.

Jag är trött och oinspirerad, orkar varken ta tag i något som rör mig själv eller min familj. Vi går bara runt och knappt det. Jag bävar för att sonen ska åka på nån sjuka och sova ännu sämre och därmed vi med...
Det är jobbigt att behöva vara vaken ett par timmar om natten - speciellt de mornar jag börjar tidigt...
I natt gick jag och la mig på soffan och kände mig som ett urkramat äpplemos när klockan ringde...

*örk*



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards