litenlangtan

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av litenlangtan - 13 januari 2013 09:58

2009 på vintern kände jag en märklig svag smärta på vänster revbensbåge... Jag jag skrivit om det fler gånger här...
2010 - ett par månader senare hade jag fortfarande ont från och till och sökte läkare på vårdcentralen.
Han påstår att det inte finns några organ som kan bli sjuka där, revbenet är det inte... Jag fick anti-inflammatoriskt och smärtstillande och det blev tillfälligt bättre. Men efter ett tag återkom det. Jag sökte läkare 4 gånger för samma sak och han hittar fortfarande inget.
På sista besöket bad jag om röntgen och först efter att jag gråti toch förklarat min oro inför stundande adoption fick jag en lungröntgen - som inte visade nåt. Så jag har inte fortsatt att söka.
Men ont, det har jag fortfarande från och till.


Jag trodde att det handlade om stress och outhärdlig väntan/längtan. Men sen ett år tillbaka lever jag ju familjeliv. Och smärtan återkommer, ökar, minskar, försvinner ett kort tag för att återigen öka och irritera mig och oroa mig.


Så i fredags fick jag ett brev som jag välkomnar! En kallelse till mammografi. Det KAN ju handla om det värsta tänkbara och då är det ju på tiden att jag får veta det.
Visst känner jag mig aningens oroad men samtidigt är det skönt.
Om inte mammografin visar något ska jag söka läkare igen för mitt onda. Någon slags förklaring måste det ju finnas på den knepiga smärtan. Den är ju aldrig outhärdlig utan mer som en smygande irritation och dov liten molvärk som ibland ökar och ibland minskar. Ibland tänker jag inte alls på det och ibland är det väldigt närvarande i mina tankar.



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards