litenlangtan

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av litenlangtan - 27 januari 2013 09:43

Sjukstuga hemma. Sonen är inne på sitt femte dygn med feber och idag är det riktigt gnälligt! Samtidigt är jag själv tokförkyld och trött som en gnu då jag sovit som en kratta... Dels på grund av en het snurrboll till son som legat kloss an och boxats inatt. Dels på grund av oro över hans andning. Med en riktigt elak förkylning i kroppen är näsan igentäppt och hostan gör halsen öm och rosslig. Astman och febern gör andningen grund och hastig. Han har flämtat sig igenom natten.
Hans vakentillstånd är ändå tämligen gott. Han har druckit bra, kissar som han ska och äter lite granna iaf...
Jag är inte jättesugen på att sätta mig på akuten och vänta i 8 timmar då de förmodligen inte kommer säga något jag inte redan vet...

Vi ringer barnläkarmottagningen imorgon och får en tid hos dem istället. De känner ju honom sen innan och vet vad han kan behöva...

Det värsta med att vara sjuk själv är att jag inte orkar vara den mamma han behöver nu. Jag får ont i öronen av hans högljudda klagan och är så trött så trött - pappans tappra försök att hjälpa till duger inte. Han vill ju ha sin mamma!

För tillfället är här lugnt. Jag ska passa på att vila!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards