litenlangtan

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av litenlangtan - 20 augusti 2013 09:49

Stora har börjat på en ny förskola. Det har funkat bra med inskolning, trots att han vart borta från den miljön ett tag. Vi smygstartade med att leka med de få barnen som var där veckan efter semestern och hälsade på pedagogerna i lugn och ro. Gården är lagom stor och lagom kuperad och spännande. Fruktstund funkar ju alltid och kompisarna är mellan 1,5 och 4 år.

Idag var första dagen jag skulle lämna honom där med lillebror i släptåg. Vi pratade om det lite igår och idag på morgonen och promenaden dit var uppsluppen och glad. Sista biten mot grinden sprang han och sen tig han rutchkanan en gång innan han glatt gick in och tig av skorna. Vi sa hej då med en gång. Puss och liten kram, ha en bra dag så hämtar jag dig sen!

Och swish var han borta - med kompisarna vid det spännande garaget!

Min nervositet försvann och det kändes bra som start.
Nu är det bara jag och lillebror en stund idag nu då. Nu ska vi se vem han är...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards