litenlangtan

Alla inlägg den 24 september 2013

Av litenlangtan - 24 september 2013 15:54

Helgen har vart fylld av både bra och dåliga upplevelser... Lilla har sovit riktigt krattigt och stört oss andra. Vi har vart på kräftkalas och träffat gamla vänner - kul men också påfrestande... Natten mellan lördag och söndag sov jag bara 2 timmar och jag trodde att söndagen skulle vara helt körd men som tur var var vi två hemma och kunde hjälpas åt.

Måndag morgon. Barnen har sovit ok. Frukosten gick lugnt till och jag packade vår väska med nödvändiga attiraljer för utflykt till närbelägna turiststället. Stora har lärt sig massa nya saker i helgen; att behärska balanscykeln, klättra upp på en stor rutchkana utan hjälp och att fånga bollar mellan händerna.
Så - balanscykeln packades under vagnen och så drog vi iväg. Jag och stora valde fika och sen vaknade lilla lagom till att få lite mat. Sen gick vi allihop på toa (3 personer på en toalett) men det gick bra...

Vi fortsatte vår tur, stora cyklade på både uppför och nerför - vi var båda stolta över hans framsteg!
Sen lastade vi på cykeln på barnvagnen och så puttade jag dem hem. Bpda somnade och jag fick tid att träna och hänga tvätt.

Eftermiddagen fortsatte med att maken hämtade ut mina nya löparskor och jag fick testspringa dem innan jag nattade lilla...

En perfekt och underbar dag med barnen. Inga utbrott och inga psykbryt. Bara rofyllt sammarbete och en härlig dag helt enkelt.

Idag har det vart annorlunda. Trots att vi sovit ok så har hela dagen vart skit. Att lämna stora på förskolan funkade som tur var jättebra - men lilla har grällt och klagat och vart allmänt skitsur hela dagen.
Han har ätit ok och sovit en stund på förmiddagen men ändå. Bara gnöl. Och de här långvariga gnällorgierna gör mig på dåligt humör också. När man bär, leker, matar, tröstar, byter blöjor, klär på för kallt barn och klär av för varmt barn. Kollar tom om det är feber i kroppen? Men INGET är bra... bara g n ä l l...

Vitt och svart alltså...

som natt och dag.

himmel och helvete...


örk.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards