litenlangtan

Alla inlägg under november 2013

Av litenlangtan - 4 november 2013 08:56

För två år sen fick vi hålla vårt barn i armarna för allra första gången! Det var en obeskrivlig känsla. Vi var nervösa men ändå lugnade. Vår till synes ändlösa väntan på barn skulle ju vara över! Vi visste på ett ungefär hur allt skulle gå till. Vi skulle sitta i samma rum som så många andra familjer före oss. Men i samma sekund som han blev överlämnad till oss skulle vi påbörja vår egen historia, vårt eget öde och familjeliv!
Lycka och skräck i samma andetag. Tänk om han inte skulle gilla oss?

Men det har gått så bra! Vi har nu en verbal, sprallig, artig, strulig, kaxig liten 2-åring som är full av upptåg!

Samma vecka, för ett år sen fick vi så också veta att vi skulle bli 4. Vi hade ganska precis landat i att vara en familj på tre. Vi hade inte just börjat längta efter ett barn till.
Det har så smått varit en kaotisk resa men idag känner jag tillit till att vår familj kommer att funka även som fyra. Det KOMMER bli bra. Vi är inte framme än, men det ska bli bra.

Flera gånger i gångna veckan har jag faktiskt tänkt att NU är vi fyra. Att vi alla hör ihop och att känslorna djupnar mer och mer för oss. Allihop. Tillsammans.

I två år har jag varit mamma och det är på många sätt otroligt slitigt OCH helt fantastiskt!

Sonens ord i bilen i går sammanfattar det ganska bra:
- jag blir galen på dig mamma för jag älskar dig!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards