litenlangtan

Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Dan före dan...

Av litenlangtan - 23 december 2013 08:48

Julstämning är lika med noll med ett gröngråbrunt landskap. Det regnade dessutom i går kväll. Det luktade inte hyacint i köket utan rå lök...
Men det ser mysigt ut på långt håll när man kommer gående i mörkret och ser alla lyktor, lampgirlanger och ljusstakar i fönster och trädgårdar.
Klappar är inhandlade, inslagna och mottagna och skickade.

Årets julkort är postade, barnen fick klä vår glesa plastgran under ivrigt påhejande av mig bakom kameran...

Julkort är också postat till min enda levande gamla släkting - som ett ynkligt litet tack för den extremt generösa julgåva jag fick till familjen.

Jag var övertygad om att hen satt en nolla för mycket på banköverföringen!
Jag var tvungen att ringa banken för att kolla om det skett nån mer insättning än den jag väntade på.
Tacksamhet är det jag känner - och lite förvåning, hen har ju aldrig tidigare visat vare sig intresse eller generositet... Men alla kan ju ändra sig.

Jag är också tacksam över att vi inte ska resa till makens hemtrakter den här julen. När jag var på väg till stan i lördags och såg stressade människor med överlastad packning kände jag frid. Vi ska till min bror. Och åker hem samma kväll. Skönt!

Apropå brorsan så har både han och hans fru verkat stressade, de har knappt svarat på telefon eller SMS om vad de behöver hjälp med till jul.

Vår mamma har fått vara sambandscentral och nu tror jag vi har koll!

Mamma var här i helgen och passade barnen på kvällen. Jag och maken hade redan förra helgen tänkt gå på bio - men då härjade ju nån form av magsjuka här (3 av 4 blev sjuka tillslut) och nu höll det på att falla på förkylning och ont i halsen. Men vi körde iaf. Jag och maken fick skrovmål på stan och se en efterlängtad biofilm. Det var läääänge sen vi var på bio!

Juletid är ändå väldigt speciell när det kommer till familjeliv och barn. Ingen tid på året är så "fixerad" kring barn som jul. Julkort med barn i luva, klappar, jullovsaktiviteter och juldagspremiär på barnfilm...

För två år sen var vi någonstans i luften på väg hem med vårt första barn. En resa som jag inte alls är sugen på att göra om, för den stressen var inte rolig. Men känslan av att ha svensk mark under fötterna och möjlighet att få vara med familjen på jul var obetalbar!


Jag kan ändå känna längtan till Landet för de vet minsann hur man first jul! Där pågår firandet under hela december - med ljus, musik och obscena mängder sprit och dans!

Det glädjer mig att veta att några som väntat väldigt väldigt länge fått sina barn i det land som gett mig min son!
En har fått träffa det barn i Ryssland som förhoppningsvis ska bli ett lillasyskon om allt faller ut väl.
Några som drabbats av många turbulenta svängar kring sin adoption har fått ett positiv besked och jag hoppas att deras långa väntan snart är slut!

Jag önskar oss alla en god jul och ett gott slut. Nästa år ligger snart för dörren - ett bättre år för mig hoppas jag. Det har varit ett tungt år för mig på många sätt - jobbmässigt, sorgen efter pappa som inte hunnits med, med vänskapsrelationer och även som mamma. Jag är inte den jag vill vara, jag kan så mycket bättre! Om jag får några bitar på plats är jag övertygad om att andra följer med.

Julefrid till oss alla!


 
 
Ingen bild

miss mary

23 december 2013 13:24

Önskar en skön jul samt att pusselbitarna faller på plats nästa år!

litenlangtan

25 december 2013 10:11

Tack Mary! Ett fint slut och ett bra nytt år till er!

 
TeachMom

TeachMom

23 december 2013 15:20

God jul till er allihop! Jag hoppas på ett riktigt bra 2014.

http://varforintejagocksa.blogspot.se

litenlangtan

25 december 2013 10:10

Tack vännen! Och jag hoppas ni haft en underbar julafton och får ett fint slut och ett underbart nytt år! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards