litenlangtan

Alla inlägg den 10 februari 2014

Av litenlangtan - 10 februari 2014 15:43

Idag är det måndag, alltså är jag hemma med båda barnen själv. Jag bestämde mig för att åka till Plikta, som är en stor utomhuslekplats, inne i Göteborg. Jag packade mackor, frukt, kall dryck, varm dryck, korv med bröd och kex. Vi skulle iaf inte svälta!

Båda barnen har roligt på utomhuslekplatser. På Plikta finns nåt för alla och trots att det väl är sportlov så var det ganska tomt.

Rutchkana, gungor, lite bollspel, studsmatta och cykling - sen dags för mellis. Därefter la jag lilla i vagnen med snutten och stora intog sandlådan en stund. Sen vidare till tåget och där hittade stora en gyttjepöl han gärna hoppade i!

Sen gick vi till utomhusgrillen som tänds kl 12 och grillade korv medans lilla sov så gott i vagnen. Fick en pratstund med en dam som var där med sina barnbarn som berättade om sin allergi mot penicillin. Tydligen är mång livsmedel fulla av det utan att vi känner till det... Ost, odlad fisk bland annat.

Nu är båda barnen rosiga om kinderna och jag är äntligen varm igen.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards