litenlangtan

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av litenlangtan - 20 februari 2014 17:40

Jodå. Det blir nog så. Att jag ska börja så smått redan nästnästa vecka.

Jag var på en intervju, ska börja en kurs på måndag och ha en liveträning måndagen därpå mellan 9-12. Sen verkar det bli hardcore med en gång med första klienten redan på eftermiddagen.
Jag ska lära ut mitt modersmål på ett privat företag genom deras utbildningsmodul. Ofta handlar det om företag som köper utbildningar till deras anställda med familjer som flyttat hit från andra länder.

Det är något helt annat för mig än det butiksjobb jag haft så länge nu. Det är enbart kvällar men det får gå så länge. Det är ett stort steg bort från det jag haft, det jag inte på något sätt saknar eller längtar till!

Det kommer kräva lite mer logistik och en hel del god vilja från min man gissar jag. Han kommer ju få lägga båda barnen flera kvällar i veckan.
Vi kommer nog inte kunna leva på att jag jobbar där men jag kan spara lite föräldradagar. Tills jag hittar ett annat heltidsjobb.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards