litenlangtan

Alla inlägg den 30 mars 2014

Av litenlangtan - 30 mars 2014 23:50

I måndags hängde vi med en dagiskompis till stora. De går på olika avdelningar men jag har pratat lite med mamman innan plus att vi hämtar och lämnar samtidigt iom syskon.
På kvällen fick stora feber och blev hemma från förskolan på tisdagen.
Natten mellan tis och ons fick lilla över 40 grader och har legat runt det utan alvedon tills i lördags.
Han har jämrat sig, gråtit och helst inte velat lämna mig med blicken. Har jag gått in i ett annat rum har gråtattacken kommit direkt. Att vara med pappa har vart uteslutet...

I lördags morse ville han knappt äta och när vi satte ner honom på golvet ville han inte leka. Han la sig platt på golvet med tummen och sin snutte...
Efter vilan på förmiddagen blev det inte bättre så jag åkte till akuten med honom. De såg att han var illa däran så vi fick gå före hela väntrummet fullt med folk.
Konstaterad öroninflammation på vänster öra och möjlig lunginflammation. Han fick penicillin utskrivet med rejäl dos i 10 dagar.

När vi kom hem från doktorn steg febern igen till över 40 grader men natten mot idag var ändå ganska lugn.
Även idag har han vart slö men eftersom han dricker bra och kissar som han ska och dessutom vart feberfri idag åkte vi inte till drottning Silvias barnsjukhus. Han har sovit mycket idag med och vill bara sitta i famnen men han verkade lite piggare nu på kvällen så jag hoppas att det vänt nu!

Usch vad det är jobbigt när man inte göra något åt de smås bekymmer. Hostan kan vi bara medicinera bort tillfälligt och feber kan vi dämpa men vi kan inte trolla dem friska.skönt ändå att det blev just helgen då han var som sämst då maken vart hemma och hjälpt till med stora.

Hoppas nu antibiotikan hjälper snabbt!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards