litenlangtan

Alla inlägg den 6 april 2014

Av litenlangtan - 6 april 2014 19:32

Jag vet inte vad det är men på något sätt känns hela tillvaron lite lättare. Kanske för att jag har förra veckans 'hellweek' med två ganska sjuka barn i färskt minne.
Det är så himla mycket enkare med barn som är friska! Amen!


Vi har varit på kyrkans välplanerade och välbesökta familjedag i helgen; kaninklappning, ponnyridning, korvgrillning, lek och stoj samt ganska stor begagnatmarknad. Jag fyndade en cykel till stora för ynka 40:- och en skottkärra i plast till nåt av barnen.

Att stora faktiskt vågade rida gjorde oss förvånade. Förra sommaren fick vi byta ponnybiljetten mot en runda med tåget på Borås djurpark... och det trodde vi att vi skulle få göra idag med. Men han valde den "stora" hästen och red så stolt varvet runt och ville rida mer! Det var lycka i ögonen!

Lilla har också vart enklare, gladare, mysigare och roligare att vara med - han är ju normalt vår humörsväxlare nummer ett och kan lätt bli stött och grina över minsta lilla sak. Men han har vart en solstråle hela veckan. Kanske inser han också att livet är lättare när man är frisk?

Eller så är det milstolpen ett år i vår familj som gör att saker känns bättre...
Jag vet inte vad det är men det är bäst att rida på vågen när vi har den framför oss!

Hur har din helg varit?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards