litenlangtan

Alla inlägg den 19 april 2014

Av litenlangtan - 19 april 2014 18:31

Igår på långfredagen träffade vi en kär vän, hennes kille och deras bebis - sist vi träffades var hon ännu ett frö i vännens mage. Så härligt att få ses igen, det lär nog dröja till nästa gång dock. Hon bor i landet där vi hämtade barn.

Idag fick jag ta sovmorgon och vaknade till ett fantastisk väder! Påskharen hade lämnat ett stort ägg med kläder och godis och jag och stora cyklade till affären och handlade bröd. Vi gjorde mackor och cyklade sen till en plats som betyder mycket för mig. Maken friade inte långt därifrån och det är verkligen en vacker plats full av minnen!
Jag minns också att vi faktiskt befunnit oss dör en påsk innan. Kan ha vart 2010 eller 2011 - då var jag bitter och ledsen över att vi inte var inbjudna till vänner med barn som firade ihop... Usch vilka jobbiga minnen...

Nu stod stora i vattenbrynet och kastade stenar i vattnet. Lilla somnade i min famn och jag och maken turades om att ligga på rygg bredvid honom i gräset och ge honom skugga...
Vi turades också om att leka "Puh-pinnar" med stora från en liten bro. Det går ut på att man kastar i varsin pinne samtidigt på ena sidan bron och sen ser man vilken pinne som kommer först ut på andra sidan bron... Stora kunde stått där i timmar om han fått! När lilla vaknade cyklade vi förbi kiosken och åt glass på vägen hem...

Dagar som den här är jag ledsen över att vi måste flytta och skaffa större, området vi bor i är allt för dyrt för oss så dessvärre kommer vi inte ha råd att skaffa nåt större precis här. Men närheten till allt vackert vi har omkring oss är överväldigande och det är så värt att stanna kvar i området om vi kan. Jag hoppas det finns möjlighet när det blir dags...

Efter glasspausen åt vi lite ägg och lax och sen har familjen faktiskt jobbat i trädgården tillsammans. Vi har krattat ihop nedfallna pinnar och med gemensamma krafter lagt dem i en säck - snart sover båda barnen och vi planerar att grilla för första gången i år! Hoppas er påskafton vart solig och trevlig!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards