litenlangtan

Alla inlägg den 29 april 2014

Av litenlangtan - 29 april 2014 09:15

Livet! Det underbara som händer just precis nu...
Ibland förutsägbart, ibland helt random slumpartat...

Vi hade ju fått ett "löfte" från pappas sambo att hon i sin takt tagit beslutet att sälja huset. Min lillebror har nu flyttat hemifrån till eget boende. Alltså är det inte det som hindrar henne längre - att han inte har nånstans att ta vägen.
Vad som däremot hände var att hennes mamma, mina bröders mormor, hastigt och oväntat gick bort...
Morfadern, hennes pappa är sjuklig och bor tidvis på ett boende. Så nu har hon plötsligt fått ytterligare en död att sörja, ett hem att tömma och gissningsvis ett hus till att sälja.
Trösten i detta är att hon inte är ensam - hennes bror får ju hjälpa till i det här fallet. Men det innebär väl för oss att det INTE kommer bli nån försäjning av pappas och hennes hus den här våren iaf...

Jag har sagt upp mig från jobbet. Och det känns bra hittentills. Har inte fått något svar från jobbet ang sista datum och rekommendationsbrev osv men men... Det innebär ju iofs att vi absolut inte skulle få ett nytt lån beviljat om vi skulle hitta nånstans som vi skulle vilja bo OM huset mot all förmodan skulle säljas snart ändp och arvet kommer oss tillhanda...

Stora hade fått en tid för den där undersökningen jag skrivit om i helgen som gick och vi tänkte att det faktiskt skulle gå vägen den här gången men så kom det ytterligare en förkylning med hög feber, tjockt snor och massa hosta. Jag som trodde att den här vårens eländiga förkylningar var över i om att sommarvärmen infann sig...

Tji fick jag...

Ett nytt orosmoment har också seglat upp iom att det visar sig att lilla också behöver en undersökning under narkos.

Först fick vi en kallelse till hans undersökning och igår kom den nya tiden för stora - och då hade de lyckats tajma in deras undersökningar till samma dag. Det funkar INTE. Jag vill ju vara där när båda mina barn vaknar upp och det går liksom troll i det här med undersökningar. Vi avbokade lillas och hoppas att stora är frisk så vi kan köra på angivet datum äntligen. Nu har liksom oron jag kände i början ersatts av frustration och en känsla av att bara få det överstökat. Så länge som vi försökt få till ett datum då han är frisk.

Ja vintern och våren har verkligen vart en lång orgie sjukdomar som avlöst varandra. Det har gått runt runt och maken har också vart sjuk som klarat sig väldigt bra ändå så länge...
För mig har det inneburit att det jag planerat - att söka jobb och att förbereda mitt kvällsjobb - blivit lidande. Den tid som jag skulle arbetat på - när lilla sovit middag - den har ju fyllts med att ta hand om stora när båda varit hemma istället för att stora vart på dagis.

Nu är sommarvädret här på allvar och jag hoppas att det här är sista omgången förkylning för den här säsongen. Jag har liksom lessnat på att torka små näsor, ge astmamedicin, underhålla små barn inomhus på våra futtiga kvadratmetrar och få mina dagsplaner ständigt förändrade...

Häromnatten när stora kom upp till oss hade han svårt att komma till ro och ville plötsligt gå tillbaka till sin egen säng. Jag följde med honom ner och när han somnat låg jag och tänkte på hur tacksam och lycklig jag är för att jag har så fina barn. Två små bröder som ligger så gott och sover i varsin säng och att livet är bra märkligt ändå.

Jag är tacksam över att vi har så bra föräldraförsäkring i Sverige och ett då fint system som ger en möjlighet att byta jobb om man inte trivs och få ersättning under tiden. Jaga är tacksam över att vi har ett underbart boende och fina vänner och släktingar som kan hjälpa oss när vi behöver det.
Jag är tacksam över att livet gett mig så mycket att vara tacksam över! Det går oftast bara så fort så jag inte riktigt hinner tänka och känna efter hur det känns...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards