litenlangtan

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av litenlangtan - 4 maj 2014 18:32

Igår var vi åtta runt matbordet och vi som fortfarande nästan alltid äter middag när barnen somnat fick det riktigt livat!
Först tog jag och stora en runda till affären och sen hämtade vi upp våra gäster på deras hotell.
Vi traskade hem och jag gjorde iordning kycklingfilé till kvällens grillmiddag.

Sen tog vi oss till vår närbelägna slott och kollade in fikautbudet. Efter det spanade vi in slottets ladugård med hästar och kossor med kalvar!

På vägen dit sov vår lilla i selen och på vägen hem somnade deras lilla i selen.
Sen började jag förbereda maten medans 4 ungar gjorde sitt allra bästa för att riva huset. Äldsta
(Inte vår!) hade total selektiv hörsel och brydde sig föga om förmaningar eller tillsägelser. Således hade vi 3 barn som åt middag och en unge som satt på soffbordet när vi åt efterrätt...

Efter en sen middag skippade jag kaoset och la lilla som faktiskt somnade snällt trots att det var 4 pers extra som härjade runt som galningar på övervåningen...

Vår stora stirrade förvånat på deras barn stundtals för det var två riktiga yrväder!

När alla gått och våra barn sov och tystnaden åter intagit vårt hem kändes det otroligt skönt. Även om våra barn går på överväxel ibland så är de faktiskt väldigt snälla och lätta att handskas med nästan jämt. Vi kanske inte ska klaga så högt och ofta egentligen... Å andra sidan har vi många 'trotsåldrar' kvar...

Vi är fullkomligt på det klara med att två barn är mer än tillräckligt iaf! Tack å lov!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards