litenlangtan

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av litenlangtan - 16 juni 2014 09:55

På eftermiddagen imorgon är det dags för träff med Storas pedagoger på förskolan. Men det är inte för hans skull utan för lillas...
Efter sommaren skolar vi in lilla och han ska få introduceras i förskolan på riktigt. Skönt att det är för honom välbekanta ansikten, både bland de stora och små...

Jag tror att det kommer gå bra och göra honom gott att få lite struktur, nya kompisar och få vara sin egen person. Inte bara den efterhängsna lillebrorsan som är på samma fläck som storebror hela tiden...

Samtidigt går storebror över till en annan avdelning. Med lite äldre barn, lite annat sätt att jobba och en egen gård. De kommer således se varandra rätt lite om dagarna beroende på om jag har jobb eller inte. Jobbar jag blir det kanske inte heltid men nära nog för barnen. Är jag arbetslös blir det 15 timmar...

Hur som helst så är föräldraledigheten över till hösten.
Det har kanske inte blivit helt som vi tänkte oss, jag och maken. Med uppdelningen och så tänker jag. Men vi är ändå överens om att det är bäst för oss i längden då jag kunde lämna mitt jobb. Hoppas nu bara att det finns något nytt för mig att göra.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards