litenlangtan

Alla inlägg den 5 juli 2014

Av litenlangtan - 5 juli 2014 23:58

Ikväll har vi fått rå om vänner. Bjudit på middag i trädgården, god dessert och sen skjutsat dem hem!
De väntar på sin första... Och de har många frågor och tankar...

Snart är det deras tur att kasta om sina liv, släppa sitt eget ego och fokusera på det nya lilla livet.

Vås stora kom upp till oss tidigt ikväll och när jag inte ville göra kväll riktigt utan gick tillbaks till soffan vaknade han igen och ville ligga bredvid mig.
Där somnade han och nyss bar jag honom varsamt till vår säng.

Hans varma kropp intill min, hans snusande andhämtning intill mig och hans lilla hand på min arm. På min axel.
-är du där mamma?

Jag är här. I mörkret. Jag är tryggheten. Jag vakar över dig och låter inga faror komma nära dig!

Jag trodde ärligt inte jag skulle kunna ha en människa så nära mig när jag sov. Men det är tillochmed mysigt. Ibland kan jag inte komma till ro innan han finns där. Intill mig.

Min första. Min fina fina pojke! Jösses vad jag älskar dig!

Av litenlangtan - 5 juli 2014 09:59

Det är nån vecka kvar till makens semester... I natt hade någon party i grannskapet och jag fick somna lm med öronproppar runt 5-snåret.
Lilla vaknade på en sjusärdeles dåligt humör och inget gör den stackarn gladare... Blöööh! Det brukar hålla i sig till efter lunchvilan.

Det kan ha att göra med att han var trött igår men hade svårt att somna då lunchvilan igår inföll väl sent...
Då tar det uppemot 1 1/2 timme för honom att somna på kvällen!

Det är så svårt med hans vila men jag har en känsla av att det ordnar upp sig automatiskt när han börjar på förskola efter sommaren!

Och nu är båda barnen på sommarlov i drygt två månader... Hoppas på sovmorgon, bad, utefrukostar, utflykter och roligt besök!
Vad gör du i sommar?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards