litenlangtan

Alla inlägg den 30 september 2014

Av litenlangtan - 30 september 2014 17:02

Ännu en skitmorgon. Hade svårt att sova igår och Stora vaknade med ett ryck vid 06.20 och skulle absolut inte ligga kvar...
Maken gick upp men det passade sig tydligen ändå inte utan Stora grät efter mamma - som låg med kudden över huvudet och önskade sig låååångt bort.
Jag röt något jag ångade på väg ner och sen tog jag en dusch. Efteråt kändes allt bättre.
Maken var inte lika blidkad, han var sur som en citron och dröp iväg till jobbet utan ett ord.

Att slutföra morgonbestyten och komma iväg till dagis gick bra. Båda lämnades utan knot. Lilla accepterar förskolan utan att bli ledsen nu. Så skönt att den perioden gick över snabbt.

Gick hem och uppdaterade min profil på en rekryteringsfirmas sida. Sökte ett jobb. Pysslade lite, åt sen frukost.
Tja, sen var dagen för sig själv förbi och det var dags att gå på ett uppföljningssamtal kring lillas inskolning. Det samtalet kändes bra. Vi har ungefär samma uppfattning om vår minsta. Han får nu tillfälle att vara sin egen person efter att ha varit Storas kopia och underhuggare sen han kunde ta för sig i leksammanhang. Han är juste mot sina kompisar och kan sitta koncentrerad länge med sitt.

Det skär sig lite med våra egna uppfattningar men då har vi kanske vart begåvade med en storebror med superkoncentration. Han kan verkligen lyssna länge på sagor, sitta stilla på bio en hel film och är lugnet själv i sammanhang där han är intresserad och ser sammanhanget. Lilla har vi aldrig haft samma närvaro med i de situationerna, han upplevs av oss mer rastlös och fladdrig. Han KAN däremot hålla på en längre stund med samma sak men böcker och TV är inte riktigt hans grej.

Eftermiddagen tillbringade vi i lekparken och sen gick vi hem och skulle äta middag. Då ringde ovan nämnda rekryteringsfirma och gjorde en telefonintervju till ett potentiellt jobb.
Vet inte hur väl det gick men det kändes ändå kul att få ett samtal iaf... :-D

Ikväll är jag själv då maken är på kvällsträning. Det känns lite tungt att sköta morgonbestyr, lämna, hämta, fixa middag, kvällsmat OCH stoppa båda i säng - själv. Det blir liksom en väldigt lång arbetsdag av det hela...

Imorgon gör jag ett nytt försök att hitta nytt jobb, förbereder kvällsjobb och hoppas hinna med lite loppis!

Vad gör du så här nästan-mitt-i-veckan?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards