litenlangtan

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Random fredag

Av litenlangtan - 10 oktober 2014 18:48

Ibland känns det som om jag skriver i min vanliga gamla pappersdagbok igen. Ingen kommenterar det jag skriver ändå...
Sen kollar jag statistiken då och då och det är nånstans jämnt skägg 30-50 pers per inlägg ändå... Hej! Kan ni inte bara ge er tillkänna lite så bara. För att trösta en sliten tvåbarnsmamma en vanlig fredag?!

Vi vaknade av Stora runt 06:30 och åt frukost i någorlunda lugn och ro. Vid 9-ish begav vi oss in mot city för att hänga på öppna förskolan för adopterade. Det är ändå rätt skönt att som förälder vara närvarande men inte längre lika deltagande i barnens lekande. De reder sig bra själva nästan hela tiden.
Pratade med en annan mamma som har 2 pojkar som är 11 och 13 nu och när de var 3 respektive 5 började de bli mer samspelta och tighta...

Ganska ofta längtar jag efter att de ska kunna leka mer ihop istället för att ständigt slåss om sakerna. Det dröjer alltså ännu ett tag innan de blir mer på samma nivå...

Efter förskolan sa vi hej till maken och gick sen till vagnen - men innan den kom började Stora grina över det faktum att vi skulle åka spårvagn och inte buss... Stön!
Så halva resan satt han och storbälade och försökte kliva av... Lilla hade den goda smaken att somna i vagnen. Jag kände mig hopplös och maktlös då vi förra veckan tog buss hem och då var det Lilla som skrek för att vi åkte buss istället för spårvagn. Känns som att vad man än gör blir det fel.

På väg hem mötte vi en dagiskompis till Stora och hon och hennes mamma hängde på hem till oss en stund. Barnen lekte och vi pratade om att ses i helgen och låta barnen fortsätta leka. Sen satt vi i soffan och slöade en stund och nu är det äntligen ryggläge för mig i samband med nattning av Lilla.

Barnen har härjat på bra idag och inte ätit nån vettig mat på hela dagen typ. Det gör dem naturligtvis extra trötta och fredagsstirriga...

Jag är alltid extra trött på fredagar, trots att jag inte jobbar just nu. Ikväll blir det iaf nåt lättlagat från en italiensk delikatessbutik och lite godis och stickning.

Hittade ett jobb idag som kändes som "handen-i-handsken" så jag ska ägna helgen åt att fila på en ansökan. Enda minustecknet var att det ligger i samma kommun som jag bor :-)

Det här är med andra ord en rätt vanlig fredag för mig, hur ser dina fredagar ut?

 
 
Ingen bild

Cayenne

10 oktober 2014 20:32

Hej! Klart jag kan ge mig till känna :) Är just nu i Kenya för att adoptera vårt första barn. Bor annars strax utanför Stockholm. Har följt fin blogg ett bra tag men minns inte riktigt hur jag hittade den.

litenlangtan

11 oktober 2014 17:57

Hej hej! Har ni någon blogg om er tid i Kenya? Är nyfiken på hur det går för er då vi har bekanta som väntar från ert land?! Välkomna hit! Kul med a-vänner som läser!

 
Ingen bild

Evangeline

11 oktober 2014 10:17

Ger mig tillkänna! :-)

Mamma på 34 år till en (biologisk) 8-åring med autism. Väntar på barnbesked från Ungern till hans syskon. Hittade din blogg då jag sökte på adoptionsbloggar och tycker det är intressant att läsa.

Allt gott till dig och din familj/E

litenlangtan

11 oktober 2014 17:55

Hej på er! Hoppas väntan går fort!

 
Ingen bild

Annalena

11 oktober 2014 18:49

Ja, vad skall man säga... Jag lyckas ju få till någon kommentar emellanåt, men den där ständiga tröttheten du pratar om, gör att jag läser, tänker, ler igenkännande ibland och rusar vidare :)
Men jag kikar nog in dagligen!
Kram

litenlangtan

12 oktober 2014 21:42

Åh, men hej och TACK, det gör mig glad!

 
Jenny / Ekomamma i stan

Jenny / Ekomamma i stan

12 oktober 2014 15:39

Jag kommenterar faktiskt ibland, men ofta läser jag från mobilen och då blir steget lite längre. Men visst är det sjukt mkt roligare att blogga när det kommer lite respons!

http://ekomammaistan.wordpress.com

litenlangtan

12 oktober 2014 21:43

Hej du kära vän, jag tror jag är väldigt dålig på att kommentera hos dig också! Kram

 
Ingen bild

annika

12 oktober 2014 16:19

Hej jag har läst din blogg sen ni väntade på stora, har en 3årig son som är adopterad han kom till oss för lite mer än ett år sedan.
Tycker det är intressant att läsa om er vardag, känner igen mig i mycket av det du skriver. Känner mig inte alltid som den glad och roliga mamman som man vill vara utan vissa dagar känns som att man bara tjatar och tjatar.

litenlangtan

12 oktober 2014 21:47

Tack och hej på dig, kul med en helt ny bekantskap! Då fortsätter jag med mina vardagsbetraktelser!

 
Maja Gräddnos

Maja Gräddnos

13 oktober 2014 10:34

Även jag märker av det minskande antalet kommentarer. Man läser ju från mobilen och det är jobbigare att kommentera därifrån - så då blir det inte av. Men jag läser hos dig och tänker på dig. Kram!

http://majagraddnos.wordpress.com

litenlangtan

13 oktober 2014 22:00

Puss! Jag får ju inte kommentera hos dig - nåt bajs med wordpress fortfarande...
men jag läser hos dig med min vän...
Tänker på dig och glädjs med dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards