litenlangtan

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

Linaleverans

Av litenlangtan - 27 oktober 2014 22:25

Jag har ju blivit utvald att buzza Linas Matkasse och ikväll levererades den. När första ungen var i säng kom jag på att jag nog borde sätta en lapp på dörren om att knacka - det misstaget gjorde vi i samband med några mathem-leveranser i våras... Som tur var vaknade inte barnen då men ibland är lilla väldigt lättväckt precis efter han somnat.
Vi hade inte planerat någon middag idag då vi inte visste vilken tid kassen skulle komma och när båda barnen sov bidde det köttbullar och makaroner för maken och äggmackor för mig. Precis vid första tuggan knackar någon på dörren och när jag öppnade stod där 2 kassar från Linas men ingen man/kvinna som lämnat dem. Jag vet inte om de brukar gå upp i rök omedelbart de lämnar sina kassar eller om detta var för att det är en engångsföreteelse. Mathems chaffisar brukar iaf ta en signatur och säga hej... :-D

Maken var nyfiken och kom ner och hjälpte mig packa upp - då vi fick en mathemsleverans igår blev kyl och frys väldigt fulla nu. 

Allt såg fräscht och smakfullt ut och det följde med en folder med recepten, trots att de redan mailats ut. I morgon är jag inte hemma på kvällen så maken får fixa middag till sig själv. Valet föll på karré-rätten - men jag ska förbereda maten så långt jag kan då köttet skulle marineras och en zatziki skulle tillagas som tillbehör. Det ska bli spännande att hantera kött igen - jag har ju inte ätit rött kött på över 10 år och inte så vansinnigt ofta vart i kontakt med det heller.
Dock fick vi lite knasigt med varor från mathem förra veckan och kompenserades med ekologisk nötfärs som jag gjorde köttfärssås på till man och barn förra veckan. Det är ju numera bara jag som inte äter kött.

Funderar faktiskt på saken - om att kanske gå tillbaka till att äta kött igen. Fast enbart ekologiskt och inte så ofta. Kanske enklare att alla äter allt men att variera sin mat mer. 

Appropå ekologiskt så upplever jag det enklare att välja eko-varor när jag handlar på nätet faktiskt.
När jag söker på "apelsin" tex så får jag upp en rad olika "apelsin-produkter" varav det ekologiska alternativet alltid finns till hands. Ofta finns jämförpriser lätttillgängligt och det har liksom blivit en god vana att klicka i det ekologiska alternativet om inte prisskillnaden är störande stor...
Så den ekologiska nötfärsen serverades med både eko-spagetti och eko-mjölk häromdagen... Win-win.

Återkommer med mer Linas om några dar... :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards