litenlangtan

Alla inlägg den 22 april 2015

Av litenlangtan - 22 april 2015 18:09

Att stiga upp i svinottan för att åka till flygplatsen gick jättebra. Vi fick i barnen lite grann av den svindyra frullen. Sen dags att gå till gaten. Våra barn uppförde sig bra (för att inte säga exemplariskt) men Stora åt nästan inget av den portionen köttbullar och mos som serverades som barnportion flygmat. Lilla åt köttbullar och efter maten kröp han upp i min famn och somnade på 2 röda.

Landningen gick finfint, vi hittade vårt bagage och vår transferbuss. Ombord på bussen somnade båda barnen och jag och maken blundade också lite...

Väckte stora 3 min innan vi var framme på hotellet och plötsligt fick han "ont i benen" och kunde inte gå... Det tog ett par minuter att lugna ner honom och sen fick jag bära honom till vår lägenhet. På resorten finns en liten affär så vi kunde få i oss lite macka och dricka. Sen utforskade vi området. Där finns lekplats, barnpool och gott om aktiviteter. Att bada var dock rysligt kallt! Tänker att vi ändå får en avslappnad vecka borta från vardagens bestyr...
När kvällen kom och det var dags att sova bäddade vi åt barnen i lägenhetens sovrum och de somnade odramatiskt och snällt efter 5 minuter, trots 2 sovpausen för lilla.
Stora vaknade 2 gånger och klagade på ont i benen. Känns inte som växtvärk då det ju faktiskt kommer på dagen också?

Vaknade i morse och trodde kl var 6 eller nåt som vanlig uppvakningstid hemma MEN kl var 08:45!
Både frukost och lunch har vart en kamp att få i Stora dessa dagar. Lilla däremot lastar in. Han brukar ju vara svår att få i mat annars...
Youghurt, macka OCH 2 pannkakor, juice och frukt!

Vi tog en cykeltur med en slags familjecykel bort till närbelägna grannbyn och fick en liten regnskur på vägen.
Sen var Stora och jag på After beach med Lollo å Bernie och nu stundar middagsbuffé med Tex Mextema.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards