litenlangtan

Alla inlägg den 23 maj 2015

Av litenlangtan - 23 maj 2015 21:29

Jag var ute igår, vilket typ aldrig händer längre. Lite extra trött och seg hela dagen. Barnen har vart otroligt odrägliga idag och jag har kanske haft kortare tålamod pga ovanstående. Men, det har också var himla fint! Som när de cyklade till kiosken för att köpa lördagsgodis och jag och maken kunde gå lugnt och fridfullt en bit bakom dem, hand i hand som vi alltid gjorde förr.
Vi vuxna köpte med oss mat som vi åt vid en bänk medans barnen lekte gömme i det höga gräset! De skrattade och hade hur kul som helst!

Jag kan ändå känna att de där positiva genomtrevliga och mysiga stunderna blir fler och händer oftare. Barnen växer, de kan samtala och leka längre och bättre och de har lärt sig så mycket på förskolan som skapar nya förutsättningar för att lyckas i leken.

Dalarna då, Stora har haft gråtattacker av mått som vi inte haft på ett tag. Lillas utbrott är ju vardagsmat men med båda i limbo och gråt kan göra vilken människa som helst knäpp...

Men så fick jag och Stora en halvtimmes mysgos på soffan när maken och Lilla var i affären och det gjorde att jag orkade hålla ihop ända till läggning. Får jag nu en bra natts sömn så är jag som ny imorgon!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards