litenlangtan

Alla inlägg den 30 juni 2015

Av litenlangtan - 30 juni 2015 23:21

om gårdagen var all time low med Stora så har dagen vart magiskt bra...
Vi sov länge pga gårdagens tröttma och sena läggning. Alla vaknade i samma säng, på särdeles gott humör.
Årets första smultron fördelades broderligt och maken fick Stora att ta dagens första medicindos... Nema problema.
Lilla (som matvägrar allt som oftast) åt 4 mackor (?!) till frukost plus 2 kex till secon breakfast 10 minuter senare...
Sen hjälptes vi åt att sortera tvätten och bära ner den till tvättstugan. Stora kände sig stark och oumbärlig!
Sen satte jag in bilbarnstolar i lånebil och så väntade vi på att klockan skulle bli 10 så vi kunde sticka iväg på dagens uppdrag - lekland! Jomenvisst, årets första sommardag tillbringar vi inne!
Först lämnade vi av en sak på mitt jobb och sen åkte vi till ett "nytt" lekland. Detta var mindre än det vi brukar besöka och båda barnen klarade sig jättebra själva där inne så jag kunde bara slösurfa i 2-3 timmar. Ungarna älskade det! Vid lunch hade vi ett minor breakdown av lilla och när efterrätten glass serverades kom ytterligare ett. Men hanterbara...
Efter tre timmars lek var det faktiskt inga problem att få med sig barnen därifrån och jag hade livat att ta fram poolen hemma. Sagt och gjort och ungarna lekte i vattnet i två timmar till. Sen grillade jag ett paket korv, en haloumi och två förkokta majskolvar och blev dagens hjälte.
Strax efter kom pappa hem och vi tog en cykeltur med var sin liten på pakethållaren - frisbee, glass OCH lekplats! Sen hem till kvällsmat, saga och bums i säng...
Barnen har ätit bra, lekt bra tillsammans och vart snälla mot både varandra och andra idag! Vi har haft en riktigt härlig dag som jag gärna sparar i mitt hjärta!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards