litenlangtan

Alla inlägg den 10 september 2015

Av litenlangtan - 10 september 2015 16:34

Igår hade vi en fantastisk eftermiddag. Stora och Lilla lekte fint när jag kom hem från jobbet och jag gav mig in i leken under tiden som maken fixade fika. Kvällen förflöt bra och alla var glada och nöjda och tillfreds. Vi vuxna fick lite feeling och middagen fick vänta en stund. På hela taget en fin eftermiddag och kväll.

Som visserligen ganska snabbt förbyttes i tröttma och irritation när båda barnen ville ta plats i vår säng innan kl var 24. Jag sa att en kan sova med pappa och en kan ligga med mig på nedervåningen. Men det ville inte barnen gå med på. Båda ville sova med mig. (Blörk! Jag vill helst sova själv eller på sin höjd med maken - som ju iaf ligger ganska stilla på sin sida!) Så jag la mig mellan barnen och hoppades de skulle somna om fort. Stora somnade om medans Lilla låg och rullade, stökade, bökade och bytte ställning hela tiden i ca 40 min innan jag ledsnade och bar upp honom till pappan under buller och bång.
Sen la jag mig med Stora i sängen där nere och somnade tillslut.

Morgonen har som tur var fortsatt som igår - väldigt bra. Och jag hoppas att det kan få fortsätta bra. För funkar dagarna bra så kommer nätterna göra det också snart.
Gårdagen kapslas in och får var ett fint minne om en dag som var B R A!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards