litenlangtan

Alla inlägg den 9 december 2015

Av litenlangtan - 9 december 2015 23:27

Sen vi fick veta att det skulle komma ett andra barn i vår familj på vintern 2012 har vi letat efter större boende. Vi har stått i bostadskö till allmännyttan sedan då men inga erbjudanden alls. Vi har kikat och följt marknaden och funderat, snackat, grubblat, letat och kollat... Men eftersom jag varit arbetslös sen våren 2014 har det vart omöjligt för oss att köpa något större.

De jobb jag haft under den här tiden har tyvärr inte gett något i längden. Heltid i några månader på ett företag där en god vän jobbar gav mig mersmak men ingen anställning. Sommarens slit på en nystartad butik var oinspirerande och understimulerande - och nu lägger butiken ner efter bara knappa året igång...

Men så vände det plötsligt - jag var på en intervju i förra veckan och nu har jag blivit erbjuden ett heltidsjobb. Inte nåt välbetalt glidarjobb men det kan bli superbra - det är en helt ny bransch, men bara dagtid och inga helger... precis som jag önskade. Att vara ledig med min familj när de är lediga! men att få tillbaka ett sammanhang, vuxensällskap, att ha en uppgift och få lära mig nytt!

Maken går ner i arbetstid, hämtar barna på förskolan och vi har plötsligt en ny framtid för oss. Det är en lättnad,  även om det fortfarande återstår mycket innan vi kan hitta ett nytt boende. Men det är avgörande att vi båda har jobb...

Så himla skönt - vilken grej!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards