litenlangtan

Alla inlägg den 25 december 2015

Av litenlangtan - 25 december 2015 19:38

Årets firande sker hos svärföräldrarna. Med ett överdåd av tomtar, otända ljuslyktor, tunnbröd, hundhår och paket som befäster könsrollerna!

Grannarna lånade oss en tomtemask men den var så läskig och plastig så McGyver-mom byggde ett tomteskägg av attiraljer från Rusta! Klar succé! Fast den riktiga tomten har röda kläder och inte svarta som vår tomte hade...

Jag återupplivade en fin tradition från min egen barndom med hemsydda julstrumpor. Dessa innehöll godis clementin och ett paket från oss föräldrar.

Barnen var helnöjda. Jag och maken fick varsin rejäl slant att köpa eget för och vi åt god mat och hade en fin kväll!

Om inte jag saknade min familj... Om inte sängjävlarna är så äckligt obekväma, om inte hundarna hårade så förbannat, om inte ungarna went Bananas en gång i kvarten...

Nu drömmer jag inte bara om att ha ett eget hus med egen trädgård. Nu drömmer jag om att fira jul hemma hos oss och att få göra som J A G vill!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards