litenlangtan

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av litenlangtan - 30 juni 2010 18:22

Mina dagar gör mig helt uppåner - försovning 2 dar på raken, inventering mitt i sommaren som går komplett åt helvette, BRF-kaos med pengar & papper som inte finns, måla innan hösten kommer (kom den nu förresten - plötsligt blev det svinkallt och blåsigt igen) och så vår hemutredare som inte hört av sig alls på 1½ dag...


Detta gör mig galen...


Träffade en IVF-bekant på jobbet idag och vi pratade såklart om vad som hänt sen sist... Då väntade vi på att utredningen skulle dimpa ner i brevlådan...


Min andra IVF-kompis skrev ett brev häromdagen på FB men sen jag skicka mitt svar så har jag inte hört nåt... känns lite tråkigt att alltid vara den som ber om att träffas...


Idag vill jag bara vara - maken är ute och springer efter långt sjukuppehåll... Jag återupplever Bryssel genom att uppdatera min bilddagbok...


Snart ska det lagas mat och det blir ingen målning idag - det är för fan höst!

Av litenlangtan - 30 juni 2010 07:06

Igår morse vaknade jag 06.41 - vilket innebär att jag borde öppnat butiken för 11 minuter sen... Kastade mig på hojjen och trampade för allt vad jag var värd och det kändes som om det inte gjorde sååå himla mycket för inga arga målare stod och hängde på låset...
Ibland kommer de inte förrän kl närmar sig 8-9 nämligen...

Idag vaknade jag prick 05.27 när klockan SKA ringa - men det gjorde den inte... och jag glodde på den och ställde om den och jodå - den ringde några minuter senare och jag tryckte på snooze för jag ville inte gå upp precis då...

Nästa gång jag vaknade var kl 06.23 - vilket innebär att jag borde vara på jobbet redan... och förbereda för att öppna - så det blev en repris av igår... Kasta sig på hojjen och trampa som en blådåre till jobbet. Kom fram 06.34 så ni förstår att jag bor ganska nära... normalt sett tar det ca 7 minuter att cykla... :-D

Nu håller jag på att testa varför klockjävlen inte ringer... för snooza det klarar den visst inte av längre... Konstigt...

Igår hade vi en trevlig kväll - jag målade lite på vårt hus först och sen cyklade jag, iklädd ´sommarklänning, in till stan för att träffa min man och några kompisar och se Olle Ljungström på Lisebergs lilla scen...
Olle var lite svajig eftersom han tydligen inte är nykterist och han svamlade en del mellan låtarna och tyckte vi var en ganska trist publik... Men det kanske bli lite för uppenbart när alla i publiken är nyktra och alla på scen förutom han själv är nyktra...
Efter en härlig stund (som dessvärre grumlades av en envis idiot som stal platserna närmast oss från en man som gick på toa) så skulle vi avrunda kvällen med sushi innan vi cyklade hem och då passade det på att börja regna så vi var genomblöta in på bara kroppen innan vi kom hem igen...


Hoppas det klarnar upp lite så vi kan måla vidare på huset i eftermiddag och få den näst sista delen klar... Igår skrapade jag på ena hörnet och oljade det jag skrapat - grundade lite annat och målade en snutt... Hade ingen lust att stressa sönder mig inför konserten på kvällen...

Nu får vi se om vår hemutredare har läst mitt mail och ringer eller mailar mig tillbaka idag... Jag är nervös... Det känns som om hon kommer bli skitförbannad och säga att "så här kan man inte GÖRA" eller så känner hon att "fan vad skönt, det enda jag behöver göra är att klistra in mina egna åsikter längst bak i dokumentet - sen är det klart"...

Det är bära eller brista - bu eller bä - bra eller anus... tja, det visar sig - kanske idag... and you'll be the first to know...







Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards