litenlangtan

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Gaah!

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu...

Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar...

Idag skulle vi gå på bio på stan men det var knappt så det gick heller. Varje sak föregick av hårt motstånd och efter 1 timme på filmen ville han åka hem. Så då gjorde vi det...

Inser plötsligt att jag måste ge mitt barn mer utrymme och mer "rätt".
Att han växer och tar mer plats, kräver mer, vill mer och kan mer.

Samtidigt har vi problem med så basala och enkla saker. Som inte funkar. Och det gör oss alla trötta, oroliga och frustrerade...

 
 
Cornelia

Cornelia

1 september 2016 15:39

Hög igenkänningsfaktor! Har också haft sånna faser med vårt äldsta barn.
Jag har läst lite tillbaka på bloggen och känner igen mig jättemycket! Vi har samma beteende och "problem" hos oss med våra barn. Nu är det bara snart 5 månader sedan vi hämtade lillasyster så jag tröstar och tänker hela tiden att det kommer att lugna ner sig om ett tag när barnen har känt varandra längre tid.
Det är inte det att de bråkar så jättemycket, det är mer att det ofta blir så stimmigt och stojigt och att de hittar på så mycket dumheter när man är hemma med båda barnen. Och precis som de beskriver så krymper ens tålamod och man är så trött på att skälla och säga till om saker de inte får göra hela tiden. Längtar efter lite lugn och harmoni i livet igen! Samtidigt så är barnen ganska glada för varandra, det kunde ju varit värre, de kunde ju ha bråkat massor och ogillat varandra.
Även om det inte är roligt att höra att andra har det jobbigt så känns det ändå jätteskönt att höra andra som beskriver exakt samma situation som man själv lever i och att andra också tycker att det är jobbigt och krävande. Ibland känner vi oss så himla ensamma om våra upplevelser och känslor. Speciellt eftersom de flesta omkring oss antingen har biobarn eller bara ett adopterat barn och inte alls har samma upplevelser som oss och heller inte någon riktig förståelse vilket gör att man känner sig dum när man säger att det är jobbigt. Tycker också att det är svårt att förklara för andra hur de är, vad det är som är jobbigt.
Som tur är sover båda våra barn jättebra! Det är jag evigt tacksam för. Lillasyster sover fortfarande i en spjälsäng i vårt rum och storebror kommer in varje natt. Men han är duktig och går och lägger sig på en madrass bredvid vår säng så numera märker vi inte längre när han kommer in på natten. Jag funderar dock på när vi kan flytta in lillasyster i hennes rum, mest för nattningarnas skull. Storebror vill nattas i vårt rum tillsammans med lillasyster men då är de så himla stökiga och stimmiga. En önskan är att kunna sitta mellan deras rum och natta dem samtidigt. Lugnt och stilla ;)

http://resanmotsyskon.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Av litenlangtan - 20 februari 2016 22:15

Tyvärr blev det inget nytt spännande jobb. De anställde en som jobbar med exakt samma uppgifter nu istället. Det gör mig detsamma, kul att jag fick komma med på intervjuerna! Jobbet jag har är väldigt bra, generöst med att komma sent, gå tidigt, gå...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards