litenlangtan

Alla inlägg under december 2012

Av litenlangtan - 31 december 2012 12:47

En bra början är att läsa igenom vad man skrev förra året på någon av de sista dagarna på året...


Vi var tappra barnväntare länge länge och när vi till sist fick bli föräldrar var det till en fantastisk liten kille som toppade alla våra förväntningar. Nu är han inte en liten bebis längre och han bubblar och 'pratar' och härmar nya ord hela tiden och upphör aldrig att förvåna oss.


Året 2012 har lätt vart det bästa året hittentills och jag är så glad att alla jobbiga längtanskänslor försvann som i ett trollslag där i november när vi öppnade våra famnar och våra hjärtan för vår son.


Året har gått fort, för fort... När man snabbt tänker tillbaka så sa det bara svisch så hade ungen munnen full med tänder, sprang fram och började prata och uppföra sig som en liten medmänniska.
Kollar man lite mer noga (tack och lov för bloggen) så gick det inte fullt så fort men nästan.
Vi har hunnit mer en hel del; rest till Sthlm, småland, norrland och hyrt stuga på skärgårdsö. Vi har cyklat, badat, åkt pulka, gungat, byggt sandslott, åkt bobbycar, grillat och plaskat i poolen, tvättat ohemult mycket tvätt, tack och lov inte råkat ut för några större blesyrer än bulor och blåmärken och något litet ytligt blödande, oskäligt många förkylningar men inga magsjukor.



Inom kort är det dags för förskolestart, det ska bli spännande på många sätt och starten på en ny era i våra liv. Jag tror det kommer gå alldeles utmärkt!


Jag tycker mig ha kommit ännu närmare min mamma och min bror och det har vart så kul att se hur kusinerna närmar sig varandra och har glädje av varandra. Det är skönt att se hur den äldre kusinen tar hand om den yngre och vi vuxna kan slappna av lite granna.


Med min pappar har inget förändrats. Jag är föga intresserad av att "ändra tillbaka mig" och han verkar inte vilja delta i sitt barnbarns liv - det är ju enbart hans förlust... Denna jul har vi inte hört nåt överhuvudtaget...


Några vänner tycks ha försvunnit - kanske för gott. Jag har inte klamrat mig fast vid dem utan testat vår vänskaps hållfasthet genom att släppa taget och se det har resulterat i att de glider ifrån mig än mer. Men sen har jag hittat nya vänner. De allra flesta med barn... Dem tänker jag hålla fast vid!


Jobbet är detsamma - men det funkar... och just nu gör jag inget åt det. punkt.


Inför 2013 kan jag bara säga en sak:

Vi kommer få ett spännande, hektiskt, intressant och galet år!




Av litenlangtan - 28 december 2012 12:11

Det är dags att tänka på nyår - vi var bjudna till några vi känner lite granna och det hade nog varit trevligt att åka dit men det kändes ändå lite stökigt att ta med sonen, natta honom på plats och sen väcka/klä på/åka hem/klä av och natta om...

Därför blir vi hemma i år.
Vi äter väl lite gott, försöker hålla oss friska och kanske ser en film och struntar i vad alla andra gör...

Ett nyårslöfte måste jag ge mig själv iaf - att strunta i gamla vänner som inte finns där för mig längre och se mig om efter nya vänner och uppskatta de nya vänner som jag hittat och utveckla mina kontakter med dem!


Igår utspelades återigen en sak med "gamla vänner" som gjorde mig liten och ledsen.
Jag berättade för maken och han sa att jag kommer få precis det där jag saknar - fast av helt andra människor. Och han har rätt. Jag har fått precis det där jag saknat - fast från andra och det känns ju inte mindre bra för att det är från nya vänner. Tvärtom känns det jättebra!


Så jag måste inse att de gamla vännerna inte uppfyller de krav jag har på vänner och verkar inte sakna mig så då får jag helt sonika se mig om efter nya!


Av litenlangtan - 27 december 2012 13:07

Som alltid blir jag otroligt imponerad av vår son - när det gäller så är han oftast med på noterna. Jag tänker läkarbesök, sprutor, väntrum, resor med bil, tåg, buss, flyg! Det har gått så himla bra alla gånger vi kräver lite lite extra av honom! Och det är så skönt att se!

Hemresan från svärföräldrarna gick bra - upp i svinottan, lång färd med diverse fordon och sonen har skött sig mycket bra hela vägen! Han tom höll sig från 2:an tills vi var 5 minuter hemifrån :-D fast det var nog mer tur än skicklighet! :-D

Soveriet borta har fungarar väl. Svärföräldrarna har sakffat en resesäng som extrabädd till sonen och då jag inte var där har han somnat bra iden. Men sen jag kom upp har jag nattat och då har han inte velat sova i sängen - förmodligen för att "tanka igen det han missat" med mig när jag inte vart där...

När vi kom hem och det var sängdags så trilskades sonen utomordentligt mycket och till sist drog jag honom intill mig och la mig "sked" med honom och först då kom han till ro och somnade in - djupt innesluten i min trygga famn! Mina andetag i håret och sitt huvud på min arm...

Sen flyttade jag över honom till sin egen säng och det var helt okej när han kom krypandes inatt och dunsade ner intill mig. Jag har ju bunkrat med en extra napp och en snutte på nattbordet så det fick han och en lätt puss på hjässan - och sen somnade vi om intill varandra!
MYS!

Av litenlangtan - 26 december 2012 10:28

Maken och sonen sitter i sätet framför mig och jag dricker kaffe och äter bilar. Har pluggat in hörlurar och plågar mig med att lyssna på ett radioprogram om förlossningsrädsla!

Av litenlangtan - 24 december 2012 21:20

Årets första jul är avklarad... Barnet gick i spinn över tågbana och pussel, lego och en hemsk väska med figuren ur Cars! Jag fick för små byxor, fel halsband och en bok jag redan läst men jag ska nog reda mig med de gåvor jag fick!

Mina seconhandklappar föll i god jord och förutom att jag är förkyld igen - och det rejält - så har årets första jul gått bra! Men jag måste säga att jag saknar traditioner, julgodis, att julmaten står på ett separat bord och att alla är med!

Makens familjs traditioner är ju inte mina än och det krockar och kärvar lite som det kan göra...

Imorgon hoppas jag på fint väder och en härlig dag och sen hoppas jag vår hemresa blir bra... Det ska trots allt bli skönt att få komma hem efter några dagar borta. Hoppas ni haft en fin jul allesammans!

Av litenlangtan - 24 december 2012 10:00

1. Ett väldigt lyckat julbak!

2. En trevlig middag med tjejkompisar

3. En mysig sparktur med min familj

4. En bra nyhet som förhoppningsvis medför ett fantastiskt och annorlunda 2013

5. Ett julfirande med makens familj - deras första med barnbarn!

Av litenlangtan - 23 december 2012 09:37

Vi vaknade runt 9-tiden förra året på själva julafton. Sonen hade sovit sin första hela natt någonsin och vi var lika förvånade allihop. Vår första jul som familj - kunde det bli bättre?

Vi åt en god svensk frukost och sen kom flygbolaget och levererade våra väskor - jag tog tag i att slå in julklapparna medans sonen tog en tupplur...
Sen for vi iväg och firade jul med familjen. Allt förflöt smidigt, vår son var medelpunkten de timmar han var vaken och kusinen hoppade nästan ur kläderna i väntan på tomten... Som äntligen kom och delade ut så mycket fina julklappar... 

Vi åkte sen hem, väldigt nöjda och tillfreds med att vara en hel familj!

Av litenlangtan - 22 december 2012 21:19

Just nu är det min iPhone...
Tråkigt men sant...
Instagram, Ruzzle, FB och Tradera...

Läskigt - måste trappa ner!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards