litenlangtan

Alla inlägg under maj 2016

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrollmänniska utan dess like fick panik av att vi skulle sälja först - vilket är ett måste - ett krav från vår nuvarande bank. Då jag ff inte har fast jobb fick vi en hel del knepiga ställningstaganden inför en flytt med vår nuvarande bank. Så förutom att hitta vårt drömboende så måste vi ju nu också byta bank.
Idag ska jag ringa till en eventuell ny bankkontakt. Det är en bekant som rekomenderat honom så vi får se vad det kan ge...

Att packa ner sitt liv efter nästan 10 på ett och samma ställe är både kul och jobbigt. Jag är inte en hoarder men jag gillar saker, tyger, garner, foton, minnen från släktingar, resor, händelser mm. Så det är M Y C K E T saker. Och som alla som sålt sin bostad nån gång ska allt vara så lätt och luftigt och avskalat. Och min stil är mer mycket av allt!

Men det känns ändå skönt att vara igång. Att dels rensa i röran och dels tänka nytt och "utanför den egna stilen" är krävande. Till helgen som kommer ska vi försöka måla lite iaf. Alla boytor behöver fräschas upp för att vi ska få bästa möjliga försäljning.

Och nu kollade jag precis i kalendern och fick panik! Hur fan ska saker och ting klaffa i tiden egentligen?! Aja, det får lösa sig!



 

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu...

Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar...

Idag skulle vi gå på bio på stan men det var knappt så det gick heller. Varje sak föregick av hårt motstånd och efter 1 timme på filmen ville han åka hem. Så då gjorde vi det...

Inser plötsligt att jag måste ge mitt barn mer utrymme och mer "rätt".
Att han växer och tar mer plats, kräver mer, vill mer och kan mer.

Samtidigt har vi problem med så basala och enkla saker. Som inte funkar. Och det gör oss alla trötta, oroliga och frustrerade...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards