litenlangtan

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Lördagkväll...

Av litenlangtan - 16 april 2011 17:23

Kära N-E hämtade mig och tog mig med på två l¨ngväga loppisar idag. Jag hittade några barnböcker, några pysselgrejer och en liten turkos skål i metall som tilltalade mig. Sen tog vi en kopp thé i solen och pratade lite...

N-E pratade om sig själv som en person som vill ha kontroll på saker. Och hon förstår själv att när det kommer till just barn är det sällan man kan kontrollera när var och hur. Klokt tycker jag... Just för att man inte kan kontrollera så är det också dumt att panera, fantisera och visualisera det som man kanske inte kan påverka vare hennes slutsats...

Sant. Jag är en kontrollbehovsperson jag med. Jag gillar att planera och strukturera och till viss del genomföra. Därmed är den här situationen när jag inte kan påverka mitt liv (adoptionen och väntetiden) svår just för att jag inte kan var med och påverka tisplanen, slutresultatet och det strukturella kring det här. Jag är helt utlämnad till andra. Här är jag jag ju inte alls olik någon annan i adoptionssammanhang. Vi är alla där helt enkelt. Och det är svårt att acceptera och det är svårt att bara låta det vara. Men jag måste försöka. Tids nog är det vår tur.

Sen pratade vi om mitt jobb. Hon gav mig rådet att släppa det här med att det inte finns någon ersättare för mig än. Ens i tanken. Det ÄR och FÖRBLIR inte mitt problem. Alls. Och det har hon ju rätt i. Jag har varit ärlig och tydlig med adoptionen hela vägen. Jag säger att jag inte hört något och att det i princip kan ringa när som helst.
Det är så långt jag kan planera och så långt jag kan förbereda dem. Så resten är upp till min chef och mina "lagkamrater". Jag ska däremot försöka fortsätta tömma mina dokument och så jobbet så jag faktiskt skulle kunna gå på dagen om det skulle behövas...
Jag har ju inga ambitioner att ta med mig dem tillbaka...

Kvällen ikväll kommer avslutas med att vi går ut och käkar. Det får bli vad vi unnar oss idag. Imorgon blir det full rulle hela dagen det är jag säker på!

Tack för pepp och uppsträckning idag :-D Jag behövde det!

 
 
TeachGirl

TeachGirl

16 april 2011 18:16

Skön dag du verkar ha haft! Det känns konstigt med arbetet, jag håller med om det. Men jag har också insett att jag helt enkelt ska förbereda så mycket som möjligt och sedan släppa allt.

http://varforinteviocksa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards