litenlangtan

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Vad är det med folk nuförtin?

Av litenlangtan - 20 april 2010 07:38

Förra våren visade det sig att några vänner väntade barn... Jag tog det på att tjejen INTE drack öl när vi var och kollade på fotboll - för att hon skulle gå på anställningsintervju dagen efter...
Men hallå - hon har ju ALLTID en öl i näven... vardag som helgdag, cigg i käften och är PARTY... och plötsligt ska hon inte dricka en öl för att hon ska på anställningsintervju, dagen efter...
Hon måste vara gravid...


Och tydligen har hon saknat den där alkoholen och ciggen väldigt väldigt mycket under sin graviditet...
Det sjuka var att en gemensam vän sa att hon inte tyckte att det paret var mogna (eller iaf tjejen) att bli föräldrar...


Nu är jag benägen att hålla med - eftersom det inte går en vecka utan alkhol sen den lilla tittade ut...
Jag blir fan upprörd och får avsmak för människan som inte kan umgås med vänner utan att dricka, inte kan gå-ut-och-göra-nåt-utan-barn utan att hamna på krogen...
Som tycker det är okej att dricka några öl eller glas vin fast hon helammar...


Bebisen kom i november och är ca 5 månader och i januari träffade vi dem båda på AW i stan... Hon berättade nån sjuk historia om hur bröstmjölken luktade när hon pumpade efter 3 stora stark...


Jag sa att jag faktiskt inte kunde förstå vad hon gjorde DÄR på krogen med öl i näven när hennes unge inte var större än en fjärt - för mig är det helt obegripligt HUR man kan vilja lämna sitt barn för att gå på KROGEN?!


Hon blev uppriktigt sårad och ledsen - men jag sa att jag säger bara vad jag TYCKER... Sen får hon tycka precis som hon vill...


Hon poängterade att hennes föräldrar passade den lilla och att så länge inte barnet far illa så är det väl ingen fara...


Jag kan inte avgöra OM barnet far illa men det skulle lika gärna kunna göra det. De kan kanske inte avgöra om hon är i fara eftersom de är avtrubbade av alkohol... vad vet jag... Tänk om nån av dem tappar henne eller inte vaknar om något händer? 


Poängen är att jag läser en blogg (en kompis arbetskamrat) som är gravid och som saknar cigg och vin på bag-in-box och goda drinkar...
"Hur umgås folk om de inte dricker alkohol på en uteservering" är kommentar från hennes blogg...


Jag fattar liksom inte...


Jag har inte saknat utelivet en sekund sen jag la ner det... iofs långt innan jag började försöka bli gravid. Men jag skulle lätt avstå alkohol för resten av mitt liv OM jag bara visste att jag kunde få barn...


Jag känner en hel del mammor men INGEN som så tidigt haft längtan efter att bli full eller ens smaka alkohol...


Är det jag som är gammalmodig och inskränkt eller är det mammor av idag som är helt jävla inmpregnerade med alkohol och idiotvanor...


Kan inte folk umgås utan att ha alkohol i kroppen? Måste allt handla om krogen, party, drinkar, fyllor, finns det inte andra njutningar än just cigg och alkohol?





 
 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

20 april 2010 17:06

Hm, nu tror jag ju inte att alla mammor dricker, röker och är allmant ner dekade... :-) Men visst kan man undra över vissa människors val.

Jag undrar ibland över vissa föräldrars behov av att göra saker utan sina barn, egen tid... Min bror skulle gifta sig fyra timmar hemifrån och till bröllopet fick inga barn komma. Då var BusUngen två år och hade haft barnvakt typ två gånger. Mitt barn kom men inte deras egna, och ingen annans heller för den delen.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards