litenlangtan

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av litenlangtan - 1 maj 2014 23:28

Idag gjorde jag något för första gången som vuxen...
Jag mötte upp mina vänner och gick i första majtåget med F!.

Stora höll för öronen när människorna runt om oss skanderade för högt och då och då lämnade vi demonstrationståget.
Mest av allt fylldes jag av en stark känsla av att jag blev berörd.
Ut med rasisterna - in med feministerna ekade läng gatorna och som Adoptivmamma kändes det ända ut i hårtopparna att det här måste hända i årets val! Vi kan inte låta nazister och rasister koppla ett starkare grepp om makten i vårt land! Vi MÅSTE slänga ut dem ur maktens korridorer och förpassa deras anhängare till de mörka stenar i skogen de hör hemma!

Våra barn riskerar att få växa upp i ett kallt och ogästvänligt samhälle där människor särbehandlas på grund av var de råkade födas. Jag är medveten om att detta redan nu sker i Sverige men vi måste göra vad vi kan för att slå tillbaka mot de våldsamma krafter som vill försvåra för invandring, adoptioner och flyktingar!

Eftersom vi inte kunde höra så mycket av Gudruns förstamajtal traskade vi tillbaka till Linné där vi började och hängde på en innergård och grillade och kollade på när barnen lekte!

Maken och lilla anslöt sig och vi hade en skön eftermiddag i solen!
Imorgon kommer vänner ner från Stockholm som vi inte träffat på ett bra tag och det ska bli jätteskoj!
Hoppas vädret håller i sig!

Vad har du gjort idag?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards