litenlangtan

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av litenlangtan - 12 maj 2014 08:24

Veckan har vart bra - lite sol och lite regn...
Maken fyllde 40 och jag gjorde iordning en bricka på kvällen och vaknade på en madrass i barnens rum...
Stora gillar inte skuggorna i taket i vårt sovrum och vill då och då hellre gå tillbaka till sitt rum. Och vem orkar resonera kring orimligheten i att skuggan skulle vara farlig mitt i natten. Nä, det är bara att hänga på ner för trappen och lägga sig på madrassen. Just den här natten passade det ju bra! Vi tre gick upp och värmde mjölk till choklad och sen tassade vi så tyst vi förmådde upp för trappan för att sjunga för pappan... Som såklart redan var vaken - det går inte att smyga med 2 små barn!

Innan helgen fick börja var vi på vår stora lekplats i stan och träffade en bekant till mig. Nybliven tvåbarnsmamma - till två mirakelbarn! Hennes första är produkten av idogt IVF-ande och mängder med kinesiska örter och nålar. En fin femåring! Den andra överraskade alla genom att inte ge sig till känna förrän det var 3 månader kvar till leverans...
Min bekant gick bara upp 5 kg på hela tiden och sökte läkare då hon trodde något var knas med kroppen...
Man tror inte det är sant när man hör det - för det är för otroligt för att vara sant med tanke på att hon är kanske 160 lång och väger 50kg... Hur kan en bebis gömma sig i den där späda kroppen i 6 månader???
Men nu är bebisen här till sin familjs stora glädje!

Så helgen - 40-årskalas i strålande väder! Vi grillade och satt ute i goda vänners lag till kl var halv tolv. Jag lyckades sänka 1 flaska vin helt själv utan att känna mig särskilt berusad och mådde faktiskt helt okej igår också!
Barnen lekte med grus och vatten och var helt uppslukade till långt efter läggdags. Sen tog jag och maken varsitt barn, sanerade, bytte till pyjamas och stoppade dem i säng samtidigt. 10 minuter senare kunde jag återansluta till festen och äta dessert och dricka kaffe!
Så skönt att vi har barn som är lätta att lägga just nu!

Igår hade vu en rätt soft dag då vi knappt ens var ute - det regnade en hel del...

På hela taget en bra vecka. Den här veckan bjuder på plågor och spänning. Jag ska till tandläkaren idag och ett av barnen ska sövas på barnsjukhuset...
När helgen kommer ska stora tävla i löpning för första gången - Lilla Göteborgsvarvet blir det!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards