litenlangtan

Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Funderar vidare...

Av litenlangtan - 9 juni 2010 15:29

Lunchen med nygravida vännen gick väl okej... Jag berättade om missförståndet och vi pratade lite om det såklart. Sen pratade vi om den situation vi är i nu. Att vi mår skit av att vår hemutredare beter sig så konstigt och fäller så märkliga kommentarer...


Hela tiden säger gravida vännen: men hon verkar ju helt dum i huvudet...


Ja, jo, kanske det tänker och säger jag. MEN vi vet inte hur vi ska göra...
Ska vi bita ihop och gå på vårt sista möte på fredag och hålla alla tummar och tår korsade och hoppas på att hon tolkat oss på rätt sätt och bara hålla god min...
Eller ska vi röra upp himmel och helvette och be att få byta person och då riskera att få göra om RUBBET?!


Det är ju inte utan att man redan känner sig manglad genom en trög, dåligt servad maskin som avgör ens framtid och öde - ska man då frivilligt göra det igen? Kanske i framtiden om vi vill ha ett syskon - men INTE för att vi inte vet var vi har vår hemutredare...


Det som känns helt überrövigt är ju att vi redan gått igenom 2½ år av plågsamma försök som inte lett nånvart och sen ytterligare 1 år av egna försök och ren och skär väntan på att få passera detta nålsöga...
Ska vi behöva gå igenom det här igen pga att vi inte känner att kemin stämmer och att vi egentligen inte vet vad vi kan och ska förvänta oss av en hemutredare och den kommun vi bor i?


Jag tror vi längtar förbi det här sista besöket - men fram tills dess att det är avklarat är jag inte människa.


Jag och maken hade tänkt cykla till stan idag med och se Kristoffer Åström på Liseberg men jag vet inte om det ska fortsätta regna så ställer iaf jag in...


Ska försöka att inte tänka mer på det här nu innan fredag - det ger mig magknip ändå...


Jävla skit...




 
 
Kix

Kix

9 juni 2010 21:56

Jag tror, som du själv skrivit i en kommentar hos mig, vad säger att nästa utredare blir bättre? Hoppas att ni får ert medgivande innan sommaren, mötet på fredag kommer att gå bra. Kanske har hon några funderingar, men det skall väl MYCKET till om man inte blir godkänd har jag förstått.

Lycka till!//Kix

http://kix.bloggplatsen.se

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

10 juni 2010 21:34

Självklart skall ni avvakt till imorgon. Och för att vara byråkratisk, de kommer inte byta utredare för er förren de har fattat beslut och ni då antingen överklagar eller klagar hos socialstyrelsen.

När ni väl fått ert beslut, som säkerligen kommer bli det önskade, har ni större möjlighet att få byta. Och då spelar det inte helelr så stor roll för er.

http://kvarnlyckan.wordpress.comh

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards