litenlangtan

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av litenlangtan - 6 januari 2012 21:45

På måndag börjar min "föräldraledighet" på allvar. Den nyblivna pappan ska återgå till jobbet och jag ska vara själv med sonen en hel dag.
Jag har testat att göra saker som skulle kunna te sig lite svårt utan hjälp - som att ta sig till barnvagnen med unge på armen och väskan och allt som man ska ha med...
Det har funkat.

Jag har duschat och badat honom själv - han har suttit i baljan och plaskat inne i duschen medans jag schamponerat och tvättat mig.

Det har funkat. Nu har vi skaffat en Bumbo som ska underlätta lite till - den går ju också att ha i duschen!

Jag har testkört barnvagnen i uppförsbackarna - det är sjuuuuukt jobbigt och går superlångsamt uppför.

Men det funkar.


Vi har en gåstol som kan sysselsätta sonen i tvättstugan, vi har en lånad bil för tillfället, mängder av vänner och saker som är o-besökta och o-testade - det är nu livet med barn börjar!

Men i morgon ska jag ha en dag för mig själv - åka till ett ställe jag gillar och göra sånt jag tycker är kul... Sonen får vara en hel dag med pappa - det kommer bli bra!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards