litenlangtan

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Åska

Av litenlangtan - 26 april 2012 13:42

Igår morse när vi var precis nyvakna alla tre mullrade åskan fram över vårt hustak. Sonen tittade storögt mot fönstret - han har inte hört åskan sen vi lämnade hans födelseland. Där drog åskan fram varje dag nästan och måste utgjort ett vanligt inslag i vardagen... Dag har vi varit på 10-månaders kontroll. Det gav nya saker att fundera på som hänger ihop med tiden i moderlivet och kort efter födseln, bitar som vi kan väldigt lite om... Jag som hoppats på att kunna andas ut... Imorgon en undersökning som ska kunna ge svar kanske. Just nu är hostan bättre iaf, alltid något!I övrigt har vi nog en rätt åldersadekvat och normalt utvecklad son...

 
 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

26 april 2012 22:36

Hoppas ni får lugnande/klargörande svar imorgon.
Att inte veta allt är något som vi lever med och får förhålla oss till vilket inte alltid är lätt!

10-månaderskontroll :-) Min dotter blev 10 månader när vi var i Vietnam - jag ser din son framför mig. :-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

27 april 2012 09:47

Ja, visst får man lära sig att acceptera det faktum att msn inte kan hela historien. Vi har mycket information om sonen men inte allt.
Sen känner jag att det är lika bra att ta chansen att göra alla möjliga undersökningar för att utesluta saker och lugna oss i för framtiden!
10 månader är en rolig ålder - det busas för fullt och han förstår vad nej betyder men struntar bekant i det!

 
Ingen bild

Åsa

27 april 2012 10:21

Ja, åska är verkligen något som man förknippar med det landet och den staden.

Jag hoppas att ni får mer svar i dag. Svar - även om de inte är helt positiva - är ändå bättre än att sväva i oviss oro, tycker jag.

litenlangtan

28 april 2012 10:27

Svaren låter tyvärr dröja på sig, men som jag skrev till Annika, det saknas symptom så det är lite tröst i sig...

Det kändes konstigt med åskan för när den drog fram här så saknade jag den verkligen från landet... Jag ÄLSKAR nämligen oväder - så länge man kan betrakta det innifrån ett hus!

 
Annika i Colombia

Annika i Colombia

27 april 2012 18:35

Hoppas ni får det svar ni vill ha, jag håller tummarna!

http://colombialiv.blogspot.com

litenlangtan

28 april 2012 10:23

Undersökningarna gick bra men svaren dröjer nog dessvärre...
Eftersom han inte uppvisar några "symtom" eller liknande får vi helt enkelt hoppas att set inte kommer påverka honom framåt... Ovisshet är aldrig kul...

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

27 april 2012 21:05

Ha ha - när min tjej var liten sa hon nä nä till sig själv - och fortsatte ändå göra det hon just det hon insett att man inte får ;-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

28 april 2012 10:20

Han säger också nä nä nä men jag vet inte om han kopplar det till det han gör ännu, däremot "dansar" han genom att skaka på huvet...
Ser väldigt roligt ut när pappa frågar;
-kan du dansa?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards